خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در پایان بازدید از وضعیت ترافیک منطقه ۱۸تاکید کرد:

خط ۳ مترو مصداق کاهش فاصله شمال و جنوب تهران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۹۲

اعتباری که برای ایمنی ترافیک اختصاص می‌دهیم اعتباری است که برای جان مردم قائل شده‌ایم / سال آینده تمام اتوبوس‌های تهران به فیلتر دوده مجهز می‌شوند / دوچرخه به وسیله‌ای برای ایاب و ذهاب مردم تبدیل می‌شود.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان بازدید از وضعیت ترافیکی محدوده منطقه ۱۸ گفت: در چند سال اخیر فاصله شمال و جنوب تهران به هم نزدیک شده اما باید این فاصله را از طریق برخوردار کردن شهروندان ساکن در مناطق شمالی و مناطق جنوبی تهران از امکانات، تسهیلات و خدمات یکسان به هم نزدیک‌تر کنیم.

به گزارش ایلنا، " سید جعفر تشکری هاشمی " افزود: به عنوان نمونه خط سه مترو که بخش جنوبی آن به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، مصداق کاهش فاصله شمال و جنوب تهران است که آمد و شد شهروندان ساکن در منطقه ۱۸ و سایر مناطق جنوبی شهر را تسهیل و تسریع می‌کند.

وی با اعلام اینکه قبل از عید تمامی کارگاه‌های مربوط به بخش جنوبی خط سه مترو باید برچیده ‌شود، تأکید کرد: با افتتاح این بخش از خط سه مترو علاوه بر یک ایستگاه تقاطعی موجود، دو ایستگاه جدید مترو نیز در منطقه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
خطوط پر مسافر به اتوبوس‌های دوکابین مجهز می‌شوند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه سه سال است که حتی یک دستگاه اتوبوس جدید به مدیریت شهری تحویل نشده، اظهار کرد: با این وجود نباید این موضوع را دستمایه توجیه اشکالات احتمالی خود کنیم، بلکه باید تمام سعی خود را بکنیم تا هم مردم شمال و هم مردم جنوب تهران از بهترین و بیشترین امکانات حمل و نقل عمومی برخوردار باشند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه زمان انتظار مسافر در ایستگاه در هر نقطه از تهران باید به زیر ۵ دقیقه کاهش پیدا کند، تصریح کرد: البته ۵ دقیقه سقف زمان تعیین شده است، در صورتی که در خطوط تندرو زمان انتظار به کسری از ثانیه کاهش می‌یابد.

وی با تأکید بر آغاز خریدهای نوروزی و افزایش جنب و جوش شهروندان در هفته‌های پایانی سال، اضافه کرد: به همین دلیل ساعات کار ناوگان اتوبوسرانی به ویژه در خطوط پر مسافر باید افزایش یابد، ضمن اینکه اتوبوس‌های دوکابین بی‌آر تی در همین خطوط به شرط امکان تردد آن‌ها به کار گرفته خواهند شد.

سال آینده تمام اتوبوس‌های تهران به فیلتر دوده مجهز می‌شوند

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم تشکیل کمیته شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی در هر منطقه، اظهار کرد: با توجه به تفویض اختیارات حوزه حمل و نقل و ترافیک به مناطق، اقدامات اجرایی این حوزه صد در صد باید از سوی شهرداری‌های مناطق انجام شود و از جمله این اقدامات می‌توان نصب گاردریل، انجام خط‌کشی، ساخت ایستگاه و سرپناه و احداثپایانه را نام برد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه هر قدر برای تأمین ایمنی شهروندان در رفت و آمدهای شهری اعتبار اختصاص دهیم، در واقع اعتباری است که برای حفظ جان مردم قائل شده‌ایم، تصریح کرد: مدیریت شهری علاوه بر پروژه‌های بزرگ، در پروژه‌های به ظاهر کوچک مانند اصلاح هندسی معابر که باعثافزایش ایمنی شهروندان می‌شود نیز سرمایه‌گذاری می‌‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در سال آینده تمام اتوبوس‌های شرکت واحد به فیلتر دوده که تأثیر قابل توجهی در کاهش آلودگی ناوگان اتوبوسرانی دارد مجهز خواهند شد، اضافه کرد: هیچ راننده‌ای حق ندارد اتوبوس خود را هنگام توقف در پایانه‌ها یا در ابتدا و انتهای خطوط بیش از ۵ دقیقه روشن نگه دارد.

دوچرخه به وسیله‌ای برای ایاب و ذهاب مردم تبدیل می‌شود

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه سرپناه ایستگاه‌های اتوبوس و تجهیز این ایستگاه‌ها به نقشه اطلاع‌رسانی باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین نسبت به نظافت و بهداشت پایانه‌ها باید بیشتر دقت شود، اظهار کرد: با کمک ستادی به منطقه ۱۸، نسبت به خط‌کشی معابر این منطقه در روزهای باقی‌مانده سال اقدام خواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه دوچرخه باید از وسیله‌ای تفریحی به وسیله‌ای برای ایاب و ذهاب شهروندان تبدیل شود، تصریح کرد: به این منظور خانه‌های دوچرخه نباید صرفا «به پارک‌ها محدود شوند، بلکه این مراکز باید در ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و مراکز جمعیتی برپا شوند تا آمد و شد مردم را با دوچرخه در مسیرهای پر تردد امکان‌پذیر کنند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه به منظور افزایش ایمنی بزرگراه آزادگان، سرتاسر این بزرگراه باید به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز شوند، خاطرنشان کرد: مقدمات لازم به منظور راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک منطقه ۱۸ که محدوده جنوب غرب تهران را تحت پوشش قرار می‌دهد نیز فراهم آمده و عملیات راه‌اندازی این مرکز به زودی آغاز می‌شود.

شهردار منطقه ۱۸: خط ۳ مترو جنوب غرب تهران را متحول می‌کند

همچنین قبل از سخنان معاون شهردار تهران، شهردار منطقه ۱۸ با ارائه گزارشی از موقعیت این منطقه به ویژه از نظر وضعیت حمل و نقل و ترافیک گفت: ناوگان فرسوده اتوبوسرانی یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم این منطقه است که در راستای سیاست‌های مدیریت شهری مبنی بر کاهش فاصله شمال و جنوب تهران نیاز به نوسازی دارد.

وحید نوروزی راه‌اندازی قریب‌الوقوع نیمه جنوبی خط ۳ مترو را باعثرونق منطقه ۱۸ دانست و افزود: با بهره‌برداری از این خط که سه ایستگاه آن در محدوده منطقه ۱۸ واقع شده، انتظار می‌رود تحول قابل توجهی در این منطقه جنوبی پایتخت اتفاق بیفتد.

وی در پایان با تأکید بر اهتمام نسبت به حل و فصل مسائل و مشکلات این منطقه به ویژه معضلات حمل و نقلی، خاطرنشان کرد: توسعه ایستگاه‌ها و خطوط دوچرخه‌سواری در منطقه را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و به این منظور خانه‌های دوچرخه را در ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی و مراکز جمعیتی منطقه جانمآیی خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز