خبرگزاری کار ایران

محمد سالاری در نطق پیش از دستور:

رسانه ملی با بزرگنمایی برد و باخت؛ انتخابات را به کام مردم تلخ نکند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۲۲

از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌ ملی توقع این است که به جای بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی حاشیه‌ها که ناشی از اختلاف سلایق و تضارب افکار است در جهت سوق دادن اعضا به کار کار‌شناسی گام بردارند.

ایلنا: یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر با بیان اینکه انتخابات تمام شده است و ما به دنبال این نیستیم که چه فردی به چه کاندیدایی رأی داده است، گفت: رسانه ملی با بزرگنمایی برد و باخت‌ها و سیاه‌نمایی همدلی و وفاق ایجاد شده را به کام مردم و اعضا تلخ نکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در نطق پیش از دستور امروز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به تمامی دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید از مردم تهران که به وی اعتماد کردند و رأی دادند؛ تشکر کرد و با اشاره به انتخابات شکوه‌مند ۲۴ خرداد امسال اظهار کرد: امیدوارم دولت تدبیر و امید با عملی کردن وعده‌هایشان در کنار اعضای شورا‌ها به انسجام و وحدت تمام نیروهای دلسوز منتهی شود تا شاهد بالندگی و شکوفایی کشور در تمامی عرصه‌ها باشیم. در این شرایط است که مشکلات کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه با گذشت سه دوره از عمر شورای شهر هنوز شاهد آن هستیم که وظایف و مسئولیت‌های قانونی شورا‌ها به آن‌ها واگذار نشده است، تصریح کرد: از تمامی دست‌اندرکاران در قوای سه‌گانه به ویژه دولت و مجلس می‌خواهیم تا جایگاه واقعی شورا‌ها را که مصداق عینی مردم‌سالاری دینی است به آن‌ها بازگرداند تا شورا‌ها وظایفشان را برعهده گیرند.

این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران ادامه داد: از رئیس جمهور محترم آقای دکتر حسن روحانی و وزرای دولت یازدهم رئیس مجلس و نمایندگان درخواست می‌کنیم در راستای اجرایی کردن اصول مربوط به شورا‌ها و واگذاری اختیارات نهاد‌ها و سازمان‌های ذی‌مدخل توأم با اختصاص بودجه مربوطه شورا یاری کنند تا این نهاد مردمی از شورای شهر داری خارج و شورای شهر شود. اولین گام در این مسیر حضور شهردار و ریاست شورای شهر در جلسات هیئت دولت است که امیدواریم محقق شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در روزهای آغاز فعالیت دور چهارم شورای شهر شاهد برگزاری انتخابات هیئت رئیسه رئیس شورا و شهردار تهران بودیم، تصریح کرد: با وجود ترکیب خاص اعضای شورا که غالباً به نمایندگی از طیف‌ و سلایق سیاسی و مستقل در شورا قبل از شروع رسمی دور چهارم شاهد شائبه، گمانه زنی، ایجاد شبهات در محافل سیاسی و رسانه‌های خارج از شورا بودیم تا موجب چالش‌های فراروی شده است. اما آنچه در انجام رسالت اولیه و مهم اعضای شورا بود با وجود تضارب افکار اما به دلیل شناخت عمیق از مطالبات واقعی شهروندان انتخابات آرامی را برگزار کردیم.

سالاری ادامه داد: پس از این انتخابات در هیئت رئیسه ریاست سابق شورای شهر تهران که یکی از چهره‌های شایسته نظام است با متانت تمام واگذاری اختیارات در یک پروسه دموکراتیک پذیرفت. همچنین در انتخاب شهردار نیز با وجود حساسیت‌های زیاد با مدیریت هوشمندانه ریاست شورا که به راستی از نخبگان و دانشمندان ممتاز عرصه علم، فرهنگ و ادب است انتخابات شهردار تهران بدون از هرگونه شتابزدگی با حضور چهره‌های اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقل در کمترین زمان صورت گرفت. انصافاً فضای همدلی و رفاقت آنچنان در فضای شورا سایه افکنده است که تمامی اعضا و کاندیداهای شهرداری احساس برد را در این عرصه از خدمتگزاری را داشتند.

این عضو شورای شهر در ادامه با بیان اینکه سخنم با مدیران بعضی از رسانه‌های خبری به ویژه رسانه ملی است که متأسفانه نه تنها واقعیت‌ها را انعکاس ندادند بلکه سهمی نیز در انعکاس آن نداشتند و تنها با بزرگنمایی برد و باخت و سیاه‌نمایی و بعضاً انعکاس دروغ برخی اخبار این فضای همدلی و وفاق ایجاد شده را به کام اعضا و مردم شریف تهران و کشور تلخ کردند.

سالاری با بیان اینکه من خود یک عضو اصلاح‌طلب هستم، تأکید کرد: به استحضار مردم شریف می‌رسانم که از نظر ما اصلاح‌طلبان شورا همچنین همکاران اصول‌گرا و مستقل دیگر وقت رقابت‌ها به پایان رسیده است و فصل همدلی و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان با حمایت همه‌جانبه از شهردار و هیئت رئیسه شورا فرا رسیده است. ما دیگر به دنبال این نیستیم که بدانیم افراد به چه کسی رأی داده‌اند بلکه به دنبال رفاقت و همدلی هستیم تا به دور از هر گونه سیاسی‌کاری و پروسه‌ای کاملاً تخصصی و کار‌شناسی وظایف خود را انجام دهیم.

این عضو شورای شهر گفت: از رسانه‌ها به ویژه رسانه‌ ملی توقع این است که به جای بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی حاشیه‌ها که ناشی از اختلاف سلایق و تضارب افکار است در سوق دادن اعضا به کار کار‌شناسی گام بردارند و به جای نمایش تکراری برخی مصاحبه‌های حاشیه‌ساز جلسات کار‌شناسی مصوبات شورا را انعکاس دهند.

وی در پایان گفت: آنچه مشکلات کشور را حل می‌کند همدلی، وحدت و انسجام نیروهای دلسوز درون نظام است که امیدوارم نصب‌العین رفتار ما باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز