خبرگزاری کار ایران

سه قصاب در زنجان به حبس محکوم شدند

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: سه قصاب متخلف در این استان به حبس تعزیری و تعلیقی از یک سال تا سه ماه محکوم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان، محمد رشید کرمی افزود: در بازید اکیپ های نظارت و بارزسی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، تخلف این قصاب ها مبنی بر کشتار غیر مجاز دام در خارج از کشتارگاه صنعتی در شهرستان های زنجان، ایجرود و خدابنده محرز گردید و آنان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی یادآورشد: مراجع قضایی برای قصاب متخلف در شهر قیدار شهرستان خدابنده یک سال حبس تعزیری و هشت ماه حبس تعلیقی، برای متخلف زنجانی و برای متخلف در شهر زرین آباد شهرستان ایجرود نیز حکم سه ماه و 15 روز حبس تعلیقی صادر کرده است.

کرمی گفت : اکیپ های نظارت دامپزشکی در استان زنجان به طور مستمر از مراکز کشتار، نگهداری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی استان بازدید می کنند.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه فرآورده های خام دامی به مشتریان، متخلفان به مراجع قانونی معرفی می شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان از همه همشهریان و مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی در استان خواست، این فرآورده های مورد نیاز را از مراکز معتبری که فرآورده های آنها دارای برچسب و نام مرکز و تاریخ انقضا باشد، تهیه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از خرید گوشت چرخ شده ی آماده از قصابِی ها باید خودداری شود تا سلامت عمومی افراد و جامعه به خطر نیفتد.

کرمی تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در مراکز تولید، نگهداری، عرضه فرآورده های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر خام و عسل مورد را با سامانه 1512 دامپزشکی در همه شهرستان های استان زنجان برای بررسی بیشتر اطلاع دهند.

پیش از این نیز در تیر امسال، متصدی یک واحد قصابی شهرستان زنجان به علت کشتار غیر مجاز و تهدید علیه بهداشت عمومی به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

بروسلوز، هاری، سیاه زخم، سل و کیست هیداتید جزو بیماری های مشترک بین انسان و دام است که بیشتر از دام به انسان سرایت می کند و کشتار غیرمجاز دام های سبک و سنگین و خارج از نظارت ناظران بهداشتی یکی از راه های انتقال این بیماری به انسان است.

 

کد خبر : ۴۰۳۵۶۶