خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر سیستان و بلوچستان خبر داد

بهره مندی بانوان و دختران استان از مزایای بیمه اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۴۸۲

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای توانمندسازی خانواده ها، بانوان و دختران به صورت مستقل امکان عضویت و بهره مندی از خدمات و مزایای بیمه اجتماعی را دارند.

به گزارش ایلنا ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان ایرانشهر با حضور امان الله شاقوزایی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان سیستان و بلوچستان در محل سالن اجتماعات اداره جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

شاقوزایی با اشاره به نقش مشارکت دستگاه‌های اجرایی در خدمت رسانی به روستائیان و عشایر و گسترش پوشش بیمه اجتماعی آنان، اظهار داشت: بسیاری از مردم به دلیل عدم اطلاع از حقوق شهروندی خود از برخی خدمات محروم هستند که می‌تواند در زندگی خانواده ها بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت از روستائیان کشاورزان و عشایر، گفت: دولت در حمایت از اقشار زحمتکش و مولد جامعه هفتاد درصد از حق بیمه را پرداخت خواهد کرد و افراد تنها با پرداخت سی درصد حق بیمه به‌صورت سالیانه می‌توانند نسبت به عضویت در صندوق بیمه اجتماعی و بهره‌مندی از مزایای آن، اقدام کنند.

شاقوزایی افزود: در سال‌جاری حداقل حق بیمه سهم بیمه شده ماهیانه ۲۲۵۰۰ تومان است که بصورت سالیانه (۲۷۰ هزار تومان) باید پرداخت شود و چنانچه افرادی توان پرداخت آن را نداشته باشند می‌توانند بصورت اقساط در دو تا چهار قسط واریز کنند. 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در ادامه بیان داشت: مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی، فوت و امکان نقل و انتقال سوابق بیمه ای با سایر صندوق‌های بازنشستگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی است و مهم‌تر از آن برخورداری از حمایت دولت در پرداخت دو سوم حق بیمه است.

وی با اشاره به تسهیل فرآیند ثبت نام و عضویت جامعه هدف در صندوق، گفت: متقاضیان با مراجعه به نزدیکترین کارگزاری صندوق برای عضویت اقدام  کنند.

شاقوزایی شرط سنی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی را حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال اعلام داشت و  افزود: در راستای توانمندسازی خانواده‌ها، بانوان و دختران بصورت مستقل امکان عضویت و بهره مندی از خدمات و مزایای بیمه اجتماعی را دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز