خبرگزاری کار ایران

حضور چهره‌های علمی بین‌المللی در جشنواره موسیقی کمالان سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۴۷۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هنرمندان و چهره های علمی شاخص ملی و بین المللی در جشنواره موسیقی کمالان حضور پیدا می کنند.

حسین مسگرانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: جشنواره ملی موسیقی حماسی و روایی کمالان میزبان گروه های موسیقی حماسی و روایی از استان‌های گیلان، خراسان، آذربایجان، لرستان، بوشهر، بختیاری و کردستان خواهد بود.

وی افزود: این جشنواره با همکاری بسیار خوب منطقه آزاد تجاری چابهار و این اداره کل برگزار می شود.

مسگرانی ادامه داد:5 گروه برجسته موسیقی حماسه‌ای بلوچستان و گروه‌های رقص شمشیر و دو چاپی استان ، در این جشنواره شرکت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: هنرمندان و چهره های علمی شاخص ملی و بین المللی همچون استاد میرجلال الدین کزازی شاهنامه‌پژوه و پژوهشگر برجسته، محمد‌رضا درویشی آهنگساز و پژوهشگر موسیقی و لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر پیشکسوت موسیقی کشور در این جشنواره ملی حضور پیدا کنند.

مسگرانی گفت: پریا علمدار برجسته‌ترین شاهنامه‌خوان و نقال حال حاضر دنیا، براساس نقال‌های حماسه‌ای استان کمالان، حماسه‌های بلوچستان را روایت می کند.

وی افزود: همچنین میاندار و مرشد جشنواره ملی موسیقی حماسی و روایی کمالان، مرشد ناری از برجسته‌ترین میانداران حماسه‌ای کشور نیز در این جشنواره حضور خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی کمالان به صورت غیر رقابتی برگزار می‌شود ادامه داد: گروه‌ها با کمک دفتر موسیقی کشور و معاونت هنری هر استان دعوت شده اند که طی سه روز از ٩ تا ١١ شهریور در محل سالن اجلاس منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.

مسگرانی خاطرنشان کرد: دومین جشنواره استانی آواها و نواهای وحدت سیستان و بلوچستان که قرار بود همزمان با اولین جشنواره ملی موسیقی حماسی و روایی کمالان برگزار شود به دلیل کیفیت بخشی گروه ها به زمانی دیگر موکول شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز