خبرگزاری کار ایران

توسط جمعیت هلال احمر انجام شد؛

تهیه 2000 تانکر آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۷۶۳

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: 2000 تانکر آبرسانی به منظور تامین آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان توسط این نهاد خریداری شده و به استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا ،علی اصغر پیوندی در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان که پیش از ظهر امروز در استاندار‌ی برگزار شد، اظهار داشت: خشکسالی به عنوان یک بحران طبیعی اقلیم گرم و خشک کشور ایران اسلامی را فراگرفته است.

وی افزود:  پیشه اکثر ساکنان منطقه سیستان، دامداری و کشاورزی است که متاسفانه بحران خشکسالی زندگی این افراد را درگیر کرده است.

 پیوندی با اشاره به این که جمعیت به عنوان نهاد امدادی و بشر دوست زمانی که حیات و زندگی آدم‌ها  به خطر می افتد وارد عمل می شود،گفت: زندگی و جان مردم در جنوب شرق کشور به خطر افتاده و جمعیت هلال احمر طبق وظایف خود به آسیب دیدگان بحران خشکسالی کمک می کند .

رئیس جمعیت هلال احمر کشور خاطر نشان کرد: اگر چه بحث بحران خشکسالی در سراسر کشور مطرح است اما شدت این خشکسالی در هیچ نقطه کشور به اندازه جنوب شرق کشور نیست.

وی افزود: خشکسالی پدیده‌ای قابل پیش بینی است و در گذر زمان اتفاق می افتد ازین رو باید برای کاهش میزان خسارات و کمک به آسیب دیدگان اقدام موثری صورت گیرد.

وی اذعان داشت: امیدواریم علل بروز حادثه خشکسالی به درستی تحلیل و برای کاهش و جبران خسارات ناشی از آن تدابیر موثری اندیشیده شود.

 پیوندی ضمن بیان اینکه کمک در آبرسانی به نقاطی که دسترسی به آب آشامیدنی دشوار است یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر در استان است، خاطر نشان کرد: حدود 2 هزار تانکر آبرسانی برای تامین آب آشامیدنی  502 روستا تا زمان شروع فصل بارش ، خریداری شده و امیدواریم با کمک آبفای استان آب آشامیدنی مورد نیاز مردم را تامین کنیم .

وی افزود: توزیع بیش از 50 هزار بسته مواد غذایی بین خانواده‌هایی که به دلیل خشکسالی درگیر خشکسالی شده‌اند یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان است.

رئیس جمعیت هلال احمر راه اندازی کاروان‌های سلامت برای افزایش سطح سلامت مردم استان را یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر برای کاهش تنش های حاصل از خشکسالی دانست و افزود: 19 استان کشور به همراه تیم های پزشکی و سلامت خود به یاری 19 شهرستان سیستان وبلوچستان آمده اند تا بخشی از مشکلات منطقه را بهبود بخشند.

وی افزود: طراحی راه‌اندازی معیشت‌های جایگزین و رفع مشکلات عمرانی هم می‌تواند در دستور کار قرار گیرد اما خارج از حوزه وظایف جمعیت هلال احمر است و در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: کمپینی که تحت عنوان «نذر آب» طراحی شده به دنبال افزایش سطح مشارکت های مردمی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه پویش نذر آب فقط مختص سیستان و بلوچستان نیست و استان های کرمان و خراسان جنوبی را هم در برمی گیرد، گفت: هموطنان می توانند با ارسال عدد 4 به شماره 2099999 می توانند روزانه هزینه یک بطری آب معدنی را نذر آسیب دیدگان از خشکسالی در نواحی جنوب شرقی کشور کنند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز