خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار مزرعه ۵۰ مگاواتی بادی در میل‌نادر سیستان در دستور کار دولت

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۲۴۳

وزیر نیرو گفت: جلسات متعددی درباره مزرعه ۵۰ مگاواتی بادی در منطقه میل نادر سیستان برگزار شده و برنامه شروع به کار تدوین شده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا اردکانیان در مراسم افتتاح هفت پروژه بزرگ زیربنایی شبکه انتقال برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در فرمانداری زابل گفت: بسیار خرسندم برای دومین بار به سیستان و بلوچستان سفر می‌کنم و امیدوارم نتایج این سفر لبخند را بر لبان مرزداران غیور این استان بنشاند.

وی افزود: باید دید فرضیات دشمنان و برنامه‌ریزی‌های آنان برای قانع کردن کشورهای دیگر علیه ایران چیست. سیستان و بلوچستان به دلیل وحدت، شرایط ویژه و تنوع اقوام همواره مد نظر کشورهایی نظیر آمریکاست. اقدامات هماهنگ مردم و نمایندگان مردم در سیستان و بلوچستان تاثیر به‌سزایی در برهم زدن فرضیات دشمنان داشته است .

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: مسئله انرژی در سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و افتتاح این ۷ پروژه تاثیر چشمگیری در تامین آب استان خواهد داشت و روزنه‌های امید برای حل مشکلات بی‌آبی استان ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اعتبار هزینه شده برای این ۷ پروژه جمعا ۱۵۷ میلیارد تومان است که به بهره‌برداری خواهد رسید. یکی از مهمترین مسائل سیستان و بلوچستان مسئله آب است که حیات مردم استان را به خود وابسته کرده ازین رو لازم است برنامه‌ریزی‌های مناسبی برای حل مشکلات ناشی از کم آبی در استان صورت گیرد. یکی از اقدامات لازم برای منطقه سیستان کاهش تبخیر از سطح چاه نیمه‌هاست و‌ اخیرا مجوز احداث پنل‌های خورشیدی روی چاه نیمه سه و چهار به بخش‌خصوصی واگذار شده است.

وزیر نیرو عنوان کرد: باید از تمام توان خود در کمیسیون های مختلف مجلس استفاده کنیم و هرچه سریعتر تجمیع مطالعات طرح ها را به سرانجام برسانیم. یک طرح جامع درخصوص تامین آب پایدار استان از چابهار تا زابل تدارک دیده‌ایم و گزارش آن در قالب کارگروه سازگار با کم‌آبی به هیئت وزیران تقدیم خواهد شد. تامین پایدار آب در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.

وی درباره فاضلاب زابل اذعان داشت: با توجه به توسعه منطقه زابل و پیشرفت ۵۶ درصدی پروژه فاضلاب زابل، اعتبار لازم برای اتمام این پروژه ۷۶ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

اردکانیان با اشاره به موضوع آبرسانی به زابل و شهرهای مسیل آن، اظهار داشت: این پروژه ۱۶۰ کیلومتر لوله گذاری از چاه نیمه نیاز دارد که در مجموع ۱۱۵ کیلومتر آن کار شده است. جلسات متعددی درباره مزرعه ۵۰ مگاواتی بادی در منطقه میل نادر سیستان برگزار شده و برنامه شروع به کار تدوین شده است .

وی درباره روشنایی معابر و جابجایی تیرهای برق‌ها، اذعان داشت: جابجایی تیرهای برق و روشنایی معابر در حوزه دهیاری‌ها و شهرداری‌هاست اما از شرکت توزیع می‌خواهیم برای حل این مشکل  با فرمانداری زابل به جمع بندی برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز