خبرگزاری کار ایران

گنجعلی مطرح کرد:

خرید 31 هزارتن گندم مصرفی سیستان و بلوچستان در سال‌جاری/ ضرورت مدیریت مصرف نان در استان

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۷۵

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 سیستان و بلوچستان از خرید 31 هزارتن گندم مصرفی سیستان و بلوچستان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی گنجعلی امروز در نشست خبری اظهار داشت: حدود 31 هزار تن گندم در سالجاری خریداری شده و 12 مرکز خرید گندم در استان جانمایی و دایر شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال به دلیل تشدید خشکسالی ها و کاهش نزولات آسمانی ، خرید مناسبی نسبت به سال گذشته نداشته و باید گندم را از استان های دیگر خریداری کنیم. بخشی از گندم مورد نیاز استان از طریق ریل وارد استان می شود و سبب کاهش چشمگیر ترافیک و هزینه ها شده است.

گنجعلی خاطر نشان کرد: آموزش های متفاوتی در زمینه پخت و توزیع نان به شاطر ها و نانوایی ها ارائه شده و امسال آموزش تیم نانوایان را در دستور کار خود قرار داده ایم .

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ سیستان و بلوچستان عنوان کرد:در حال حاضر 205 نانوایی آزاد پز  در زاهدان فعالیت دارند که یارانه دریافت می کنند‌.

ضرورت مدیریت مصرف نان

گنجعلی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، باید حساسیت و مدیریت جدی در مصرف نان وجود داشته باشد و نان هر خانوار به میزان نیاز روزانه آنان تهیه شود.

وی افزود: یکی از اقدامات مثبت شرکت غله، اجرای طرح ضیافت در سیستان و بلوچستان بود که بالغ بر 300 تن برنج به منظور تنظیم بازار در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

ورود محموله 17 هزارتنی برنج از طریق بندر چابهار

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تا اواخر تیرماه محموله 17 هزار تنی برنج از کشور هندوستان وارد بندر چابهار خواهد شد .

وی افزود: طرح جامع سامانه خرید تضمینی گندم در دستور کار خود قرارداده‌ایم.

گنجعلی درباره صادرات  آرد از طریق استان، گفت: در نشستی که با مدیران کارخانجات آرد داشته‌ایم قرار شد به‌صورت موقت از کشورهای همسایه گندم خریداری کرده و پس از تولید و تبدیل آن به آرد صادرات انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: کارگروهی برای نظارت بر نانوایی‌ها و نحوه توزیع نان در شرکت خدمات غله تشکیل شده است.

گنجعلی با اشاره به فعالیت 19 هزار واحد صنفی در زاهدان، عنوان کرد: پروانه فعالیت صنف خبازی‌ها به‌صورت مستقیم از طرف اتحادیه آنان صادر می‌شود.

نانوایی‌های سنتی نظارت نمی‌شوند

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه11 سیستان و بلوچستان گفت: نانوایی‌های سنتی از جمله نانوایی‌هایی هستند که غیراستاندارد بوده و هیچ‌گونه نظارتی بر روند پخت و توزیع نان در این نانوایی‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی نانوایی‌های سنتی، افزود: باید نظارت‌های لازم بر بهداشت و استانداردهای پخت نان بر نانوایی‌های سنتی وجود داشته باشد .

گنجعلی در ادامه گفت: برای همسان‌سازی قیمت نان در حوزه استانی، پس از اخذ مجوز شورای اقتصاد، می‌توانیم براساس وضعیت استان و نرخ تعیین شده از طریق دولت، قیمت‌گذاری کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تصمیمی برای افزایش قیمت نان نداریم.

گنجعلی در پایان گفت: 1200 بنر با محتوای آموزشی فواید نان سبوس‌دار و مضرات نان سفید به‌زودی کنار درب نانوایی‌ها نصب خواهد شد تا بتوان با این اقدام فرهنگ‌سازی لازم را انجام داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز