خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

پذیرش روزانه 250 نفر در آزمایشکاه مرکزی ایرانشهر/ انجام 130 نوع تست آزمایشگاهی

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۷۳۷

سرپرست اداره امور آزمایشگاه‌های دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از پذیرش روزانه 250 نفر در آزمایشگاه مرکزی ایرانشهر خبرداد.

هدایت الله محمدزائی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: آزمایشگاه مرکزی ایرانشهر براساس ظرفیت کاری و طبق مقررات و ضوابط روزانه 250 نفر از مراجعین را پذیرش دارد و حدود 130 نوع تست آزمایشگاهی انجام می دهد.

 وی اظهار داشت: پیش از استقلال دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، آزمایشگاه رفرانس این شهرستان به علت فقدان تجهیزات فقط قابلیت انجام 17 نوع تست را داشت که بعد از استقلال دانشکده و به منظور ارتقاء خدمات آزمایشگاهی از لحاظ تنوع تست‌ها و صحت و دقت تست با کمترین خطا  اقداماتی بسیار موثر صورت گرفت.

وی افزود: ده ها تجهیزات کوچک و جانبی آزمایشگاهی برای ارتقای خدمات کمی و کیفی در این آزمایشگاه نصب و راه اندازی شده است.

 محمدزائی اظهار داشت : پس از خریداری تجهیزات آزمایشگاهی و برگزاری کلاس های آموزشی برای کاربران دستگاه ها و نظارت علمی و پایش مستمر ، تنوع تست های آزمایشگاهی از ۱۷ قلم تست آزمایشگاهی به ۱۳۰ قلم تست و از پذیرش روزانه ۴۵ نفر بیمار روزانه به ۲۵۰ بیمار  ارتقا پیدا کرد.

 وی اظهارداشت: از لحاظ کنترل کیفی در بحث آزمون های ارزیابی کشوری آزمایشگاه ها، دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر رتبه سوم کشوری را کسب کرده است .

سرپرست اداره امور آزمایشگاه های دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر بیان داشت : هم اکنون 6 باب آزمایشگاه در شهرهای نیکشهر ، سرباز ، فنوج ، قصرقند ودلگان هرکدام با ۶۵۰ متر مربع زیربنا در حال احداث است.

وی با اشاره به احداثیک باب آزمایشگاه با 2500 متر زیربنا در سه طبقه در  شهر چابهار,، اظهار داشت: در حال حاضر از نظر  وضعیت فضای فیزیکی آزمایشگاهی در کشور رتبه اول را داریم .

وی در پایان گفت: با توجه به گلایه شهروندان جهت رفع مشکل فضای فیزیکی آزمایشگاه مرکزی فعلی، یک آزمایشگاه آموزشی_تحقیقاتی و تشخیص پزشکی تامین اعتبار شده است و برنامه عملیاتی این ساختمان در حال اجرا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز