خبرگزاری کار ایران

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛

انجمن امید دانشجویان علوم پزشکی شیراز اعلام موجودیت کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۸۰۸

خرسندیم که توانستیم دوباره در راهمان که همانا راه استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت است گامی استوار بگذاریم و با امید به فردایی بهتر، آوای “ دوباره می‌سازمت وطن “ را در کشور طنین‌انداز کنیم.

انجمن امید دانشجویان علوم پزشکی شیراز در آستانه سالگرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی با صدور بیانه‌ای اعلام موجودیت کرد.

به گزارش ایلنا از شیراز، در این بیانیه که یک نسخه از آن به دفتر ایلنا در فارس نیز ارسال شده آمده است:

«اِن‌الله لا یغیرُ ما بِقومٍ حتّی یغیروا ما بِانفُسِهِم «

در قرآن محمد(ص) آمده است: " خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد؛ مگر آنکه آن‌ها خود سرنوشت خود را تغییر دهند ".

امروز به مدد حضور حماسی مردم در انتخابات ۲۴ خرداد و انتخاب اعتدال به توصیه بزرگان اصلاحات و به لطف جمله تاریخی رهبری انقلاب مبنی بر اینکه " رای مردم حق الناس است "، شاهد استقرار فضایی به مراتب پرنشاط‌‌تر و آزاد‌تر از دوران نه چندان دور میهن عزیزمان هستیم. اگرچه هنوز " هزار باده ناخورده در رگ تاک است " اما خرسندیم که توانستیم دوباره در راه‌مان که همانا راه استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت است گامی استوار بگذاریم و با امید به فردایی بهتر، آوای " دوباره می‌سازمت وطن " را در کشور طنین‌انداز کنیم.

دانشگاه بی‌شک از دیرپا‌ترین نهادهای مدنی جامعه است، که همواره به عنوان دیده‌بان جامعهٔ مدنی مطرح بوده و به تعبیر شهید بهشتی " دانشجو موذن جامعه است ". در چنین نگاهی است که دانشگاه مبدا تحولات بزرگی در تاریخ کشور بوده ولی متاسفانه در ۸ سال دولت گذشته چنان لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکرهٔ نحیف آن وارد آمد که منجر به خدشه‌دار شدن روحیهٔ مطالبه‌گر، آرمان خواه و خردورز دانشگاه و دانشگاهیان شد. باری انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری اسلامی ایران و رأی اکثریت ملت آگاه آن به تغییر، گواهی بود بر تلاش این ملت در راه رسیدن به کنش‌های عقلانی، به دور از افراط و تفریط در همهٔ زمینه‌ها.

در آستانهٔ سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی‌مان هستیم. ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از همهٔ این بی‌عدالتی‌ها، بی‌کفایتی‌ها و بی‌حرمتی‌ها که در این چند ساله بر ایران‌مان و دانشگاه‌مان روا داشته شده است به اعتبار امید، فریاد دادخواهی سر می‌دهیم که: «امید بذر هویت ماست.

امروز همزمان با دههٔ مبارک فجر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همهٔ شهیدان راه آزادی و استقلال این مرز و بوم با تکیه بر آزادی در عرصهٔ اندیشه، منطق در عرصهٔ گفت‌وگو و قانون در عرصهٔ عمل، موجودیت قانونی انجمن امید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز را اعلام می‌نماییم. مااعضای انجمن امید دانشجویان با مرام و منش اصلاح‌طلبانه و با استفاده از تمام ظرفیت‌های مغفول مانده قانون اساسی به عنوان میثاق ملی، تمام سعی و تلاش خود را جهت نیل به تحقق اسلام رحمانی و اخلاقی، آزادی خواهی، عدالت طلبی و دوموکراسی خواهی انجام خواهیم داد. در پایان از همهٔ آنهایی که دل در گرو اعتلای این مرز و بوم و آرمان‌های پاک جنبش دانشجویی دارند و معتقدند که «باز باید سرنوشت را از سر نوشت «به عنوان صاحبان حقیقی انجمن امید دانشجویان دعوت به همکاری می‌نماییم.

بیا تا گل برافشانیم و می‌در ساغر اندازیم

فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز