خبرگزاری کار ایران

در بیست و هفتمین گردهمایی ریش سفیدان سیستان و بلوچستان مطرح شد:

برقراری امنیت اولویت نخست کار معتمدین قومی/معتمدین از انتقام جویی قبیله ای بپرهیزند

asdasd
کد خبر : ۶۲۹۸۹۶

بیست و هفتمین گردهمایی معتمدین ،ریش سفیدان و سران قبایل و طوایف استان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد .

به  گزارش خبرنگار ایلنا، بیست و هفتمین گردهمایی سران،معتمدین و ریش سفیدان قبایل و طوایف با حضور استاندار، امام جمعه زاهدان،فرمانده انتظامی استان،دادستان عمومی و انقلاب زاهدان وجمع کثیری از معتمدین و طوایف سیستان و بلوچستانی در زاهدان برگزار شد .

استاندار سیستان و بلوچستان در این همایش ضمن تاکید بر حفظ وحدت میان طوایف مختلف استان، گفت: سیستان و بلوچستان تنوع قومی و فرهنگی فراوانی دارد و این تنوع هیچگاه باعث تفرقه و اختلاف میان مردم این استان نبوده است.

دانیال محبی افزود: انسان، مهم‌ترین عامل توسعه سیاسی و اقتصادی است و افرادی که تمکن مادی، تفکر اقتصادی و دانش تجربی دارند باید تلاش کنند با ظرفیت‌های موجود استان ، توسعه استان را رقم زنند.

ریش سفیدان قبایل مسئولند 

امام جمعه زاهدان در این همایش گفت: معتمدین و سران طوایف به عنوان رهبران هر قومی، باید راهبر و راهنمای آن قوم باشند.

آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: ریش سفیدان و سران قبایل نسبت به قوم خود مسئول اند و نقش تاثیر گذار و مثبتی در جوانان و قشر های مختلف دارند.

وی افزود: چالش های پیش روی اقوام نباید عامل وحدت شکنی باشد و‌ بزرگان قوم باید از رخداد اختلافات قومی قبیله ای پیشگیری کنند.

متنفذین ، امنیت استان را در اولویت قرار دهند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن تاکید بر نقش پررنگ سران و بزرگان طوایف در برقراری امنیت ،گفت: ریش سفیدان و معتمدین همواره در حل مشکلات قومی در کنار نیروهای امنیتی بوده و در جهت حفظ آرامش استان نقش آفرینی کرده اند.

سردار قنبری خاطر نشان کرد: ما از معتمدین و ریش سفیدان طوایف استان انتظار داریم امنیت را در اولویت کار خود قرار دهند و‌ توجه ویژه تری به این مسئله داشته باشند .

وی‌افزود: روحانیون و معتمدین در بزنگاه های امنیتی استان همواره در کنار نیروهای امنیتی بوده و هیچگاه پاسخ منفی به درخواست کمک های نهاد های امنیتی نداشته اند.

سردار قنبری خاطر نشان کرد: ما از معتمدین طوایف انتظار داریم رفتار طایفه را به سمتی سوق دهند که از رخداد ناهنجاری در آن قوم جلوگیری شود و همه اقشار بویژه قشر جوان آن ملزم به رعایت قوانین شوند.

وی اذعان داشت: وجود جرائم خشن یکی دیگر از مواردی است که چهره استان را منفی کرده است و خوشبختانه در استان رو به کاهش است از این رو از تمام اقوام می خواهیم از تیراندازی های بی مورد و انتقام جویی های کورکورانه در طوایف جلوگیری شود.

وی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از سرعت های مرگبار سوخت بران را یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید سران قبایل دانست و گفت: ما دوست نداریم هیچ انسانی جان خود را به دلیل سرعت‌های غیر مجاز از دست بدهند، گاهی سوخت‌بران بی توجه به جان خود و از ترس نیروهای امنیتی پا به سرعت گذاشته و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

قانون در مقابل برهم زنندگان وحدت می ایستد

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان هم در این همایش گفت: ریش سفیدان نقش تاثیر گذار و پررنگی در طوایف خود دارند و نفوذ آنان بیش از هر فرد دیگری در طایفه است.

حجت الاسلام موحدی راد خاطر نشان کرد: ریش سفیدان و معتمدین باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را به جوانان طایفه خود گوشزد کنند .

وی در خصوص اتفاقات اخیر و هتاکی استادنمای دانشگاه آزاد زاهدان گفت: قانون در مقابل افرادی که قصد برهم زدن وحدت و نظم جامعه را داشته باشند مجدانه ایستاده و با آنان مقابله می کند.

وی‌ افزود: استاد نمای هتاکی که اقدام به توهین به جامعه اهل سنت کرده بود دستگیر شده و به منظور بازجویی در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

موحدی راد خاطر نشان کرد: باید بفهمیم که این کم فهمی فرد دستگیر شده فردی بوده یا جریانی آن را هدایت کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان آخرین اقدامات انجام گرفته برای پاسخگویی به خبرنگاری که مردم سیستان را متهم به خوردن گوشت گربه کرده بود،اذعان داشت: شاید آن خبرنگار نیت خیری برای بیان مشکلات استان داشته‌باشد اما باید متوجه باشیم که موضوع خلاف واقعی را به یک قوم نسبت ندهیم .

مدیر کل اطلاعات هم در این همایش ضمن تاکید بر اقدامات بی نتیجه دشمنان در تخریب چهره نظام، فضاسازی‌های رسانه‌ای و آغاز جنگ نرم برای بر هم زدن وحدت حاکم بر جامعه، اظهار داشت: ریش سفیدان و متنفذین نقش پررنگی در بی‌اثر گذاشتن اقدامات دشمنان برای ایجاد اختلاف در بین اقوام دارند و تشکیلات اطلاعاتی همواره از ظرفیت های این قشر تاثیر گذار استان استفاده کرده است.

تقوی خاطر نشان کرد: ریش سفیدان باید طایفه‌خود را از تهدیدات دشمنان آگاه کنند .

وی افزود: وحدت عملی و رفتاری، پرهیز از طرح مسائل اختلافی و مسئولیت پذیری از جمله مواردی است که باید توسط سران طوایف به مردم منتقل شود./

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز