خبرگزاری کار ایران

معاون کمیته امداد استان به ایلنا خبرداد:

اعطای بسته‌های تشویقی برای بکارگیری مددجویان کمیته امداد در بخش خصوصی

کد خبر : ۶۲۹۰۵۵

معاون خودکفایی و اشتغال اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان از اعطای بسته های تشویقی برای بکارگیری مددجویان کمیته امداد در بخش خصوصی خبر داد.

پودینه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: در حال حاضر 100 هزار خانوار و در مجموع 238 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان هستند .

وی با بیان اینکه 9 درصد جمعیت استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اذعان داشت: 50 درصد مددجویان کمیته امداد به دلیل بیماری و کهولت سن، توان انجام کار ندارند و برنامه ریزی های این نهاد برای 50 درصد باقیمانده صورت گرفته است.

وی در خصوص آموزش پیش از اشتغال افزود: یکی از تعاملات و همکاری های این اداره کل در راستای آموزش مددجویان بوده و سال گذشته 8000 هزار نفر از افراد تحت پوشش از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شده اند.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان خاطر نشان کرد: ایجاد اشتغال مددجویان و اقشار نیازمند ،از دو راه صورت میگیرد که یکی پرداخت تسهیلات از سقف 5 تا 50 میلیون تومان و دیگر ایجاد اشتغال از طریق کاریابی است.

وی در خصوص آموزش مددجویان گفت: شرکت هایی که مجوز قانونی آموزش را داشته و در پایان به کارآموزان گواهینامه بدهند ، شرایط همکاری با این نهاد را دارند.

وی درخصوص بسته های تشویقی بکارگیری مددجویان در شرکت های خصوصی گفت: به ازای هر نفر مشغول به کار 20 میلیون تومان تسهیلات به شرکت ها داده می شود، همچنین حق بیمه افراد برای سال اول ۱۰۰ درصد و سال دوم ۵۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می شود.

پودینه خاطر نشان کرد: خوشبختانه این نهاد اعتبارات کافی برای آموزش و اشتغال مددجویان داشته و در تمام مراحل بکارگیری و آموزش نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز