خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد اعلام کرد:

درآمد هر یتیم در کشور به طور متوسط ۱۴۵ هزار تومان است

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۳۱

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) درآمد هر یتیم به طور متوسط در کشور را ۱۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مددجویان ما غیر از مددجویان تک‌نفره، نیازمند ۱۰۰ هزار واحد مسکونی هستند؛ با تحلیل این آمار درمی‌یابیم که آنالیز فقر ضروری است.

به گزارش ایلنا، تفاهم نامه‌ای بین استانداری ایلام و کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور فتاح  و سلیمانی استاندار ایلام در زمینه‌ کاهش فقر و توانمندسازی نیازمندان منعقد شد.

پرویز فتاح در  این مراسم ضمن قدردانی از هماهنگی بین مدیران استان برای کمک به مددجویان اظهار کرد: مددکاری افتخاری است که بعد از پایان یافتن دوران مسئولیت ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۶ درصد جمعیت کشور تحت پوشش این نهاد حمایتی است، اظهار کرد: در استان ایلام ۱۰ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد است.

وی میزان درآمدهای مردمی این نهاد را در سال گذشته در کل کشور ۲۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان در ایلام ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: درآمد هر یتیم به طور متوسط در کشور ۱۴۵ هزار تومان و در ایلام ۳۰۰ هزار تومان است.

فتاح با بیان اینکه در سال گذشته در کل کشور ۱۴۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال به مددجویان داده شده است، گفت: این مبلغ در ایلام ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

وی میزان وام قرض‌الحسنه به مددجویان را در کل کشور در سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این میزان در ایلام ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی برای امداد هزینه شد که سهم ایلام ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: لازم است این آمار تحلیل شود تا نتایج درستی از این آمار گرفته شود.

فتاح گفت: مددجویان ما غیر از مددجویان تک‌نفره در کل کشور نیازمند ۱۰۰ هزار واحد مسکونی هستند که این نیاز در ایلام ۱۵۰۰ واحد است.

وی تصریح کرد: با تحلیل این آمار درمی‌یابیم که ضروری است که فقر آنالیز شود و دلیل این پدیده مشخص شود و مطمئنا نظام اسلامی می‌تواند بر فقر غلبه کند.

رئیس کمیته امداد ضمن قدردانی از تلاش‌های دولت برای رفع فقر گفت: در این مدت مستمری مددجویان با کمک دولت ۳ برابر شده است و جهت‌گیری دولت در مبارزه با فقر کاملا درست است و به سمت رفع فقر رفته‌ایم و  حدود ۱۵ درصد مددجویان کم شده که این حرکت نیازمند تقویت شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز