خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام:

۷۰ درصد مددجویان کمیته امداد ایلام قابلیت توانمند شدن را دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۱۲

بررسی‌های کار‌شناسی نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از مجموع بیش از ۶۰ هزار مددجوی زیرپوشش به علت‌های گوناگون از جمله کهولت سن قابلیت بازتوانی ندارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: ۷۰درصد از مجموع مددجویان زیر پوشش این نهاد در سراسر استان قابلیت و استعداد توانمند شدن را دارند.
به گزارش ایلنا علی حسین احمدی بیان داشت: بررسی‌های کار‌شناسی نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از مجموع بیش از ۶۰ هزار مددجوی زیرپوشش به علت‌های گوناگون از جمله کهولت سن قابلیت بازتوانی ندارند.

وی ادامه داد: نگاه کمیته امداد به این مددجویان از رویکرد ترحم به توانمندسازی تغییر یافته و در این زمینه تلاش می‌شود با پرداخت تسهیلات آنان را وارد بازار کار و تولید کرد.

وی اضافه کرد: نگرش کمیته امداد در سال‌های گذشته به مددجویان حمایتی بود اما اکنون در راهبرد جدید این نگاه معکوس و تبدیل به تولید و ارزش افزوده شده است.

احمدی بیان کرد: ایلام از استان‌هایی است که تعداد مددجویان آن به نسبت جمعیت بالاست و برای کاهش فقر در این منطقه باید برنامه ریزی پایه‌ای انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام بیان کرد: نگاه توانمندسازی مددجویان در بستر فعالیت‌های امداد جاری بوده و در این زمینه پرداخت وام‌های اشتغالزایی در اولویت کاری این نهاد قرار گرفته است.

وی گفت: این نهاد سال گذشته از مجموع ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار، ۵۵۰ میلیارد ریال را برای اشتغالزایی، کارآفرینی و کمک به افزایش درآمد خانوارهای زیرپوشش اختصاص داده که در نتیجه آن بیش از هفت هزار نفر از مددجویان صاحب شغل شدند.

احمدی اظهار کرد: کمیته امداد با این هزینه، بیشترین میزان اشتغالزایی استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام تاکید کرد: این رویکرد امسال نیز در دستور کار قرار گرفته و تاکنون زمینه اشتغال نزدیک به چهار هزار نفر از مددجویان فراهم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز