خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستانذ خبر داد ؛

برقراری پروازهای منطقه ای میان پاکستان و سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۶۶۰

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس توافقات انجام شده با مقامات پاکستانی، مسافران این کشور می توانند از طریق شهرستان های چابهار، زاهدان، ایرانشهر و زابل با خطوط هوایی به سایر نقاط ایران سفر کنند.

 به گزارش ایلنا، سید دانیال محبی اظهار داشت: با مقامات پاکستان توافق شد که پروازهای منطقه‌ای برقرار شود به این صورت که مسافران این کشور از مبدا به چابهار، زاهدان، ایرانشهر یا زابل عزیمت کرده و از این مسیرها با خطوط هوایی دیگر مقصد خود را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه پاکستان در حوزه هوایی فرودگاه های مناسبی در شهرهای لاهور، کراچی، کویته و اسلام آباد دارد افزود: ظرفیت های فراوانی برای عزیمت مسافران و گردشگران مذهبی و فرهنگی پاکستان به ایران از طریق سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی با اشاره به سفر خود به پاکستان گفت: بیشترین موضوعات این سفر مرتبط با ظرفیت های سیستان و بلوچستان در حوزه حمل و نقل و گردشگری بود.

وی همچنین راه اندازی کریدور ترانزیتی پاکستان، ایران و ترکیه را از دیگر توافقات میان ایران و پاکستان ذکر کرد.

محبی با اشاره به اینکه سالانه بیش از 200 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز سیستان و بلوچستان وارد این استان می شوند گفت: یکی از پیشنهادات طرف پاکستانی جابجایی تعدادی از مسافران و زائران از راه دریایی بود که مقرر شد در خصوص راه اندازی خط دریایی چابهار به کراچی، برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین نوسازی مسیر ریلی ایران و پاکستان به منظور احیای خط مسافری زاهدان - کویته و ارتقای کیفیت خط ریلی برای گسترش حمل و نقل کالا از مسیر ریلی از دیگر توافقات عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با طرف پاکستانی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز