خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

ایجاد اسکله مشترک بین دو کشور ایران و عمان/تشکیل کمیته مشترک بین 3 استان جنوبی کشور

استاندار سیستان وبلوچستان در جلسه کمیسیون روابط خارجی استان با حضور رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: اسکله مشترک بین ۲ کشور ایران و عمان ایجاد شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی وجود 4 دروازه رسمی ترانزیتی استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان را ظرفیت مناسبی برای ارتباط عمان با پاکستان دانست.

وی با اشاره به جذب گردشگران اروپایی از سوی کشور عمان گفت: فعالیت پایانه مسافربری ایران –عمان به‌ عنوان بزرگترین پایانه مسافربری در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان نقش مهمی در اقبال توریسم دارد.

اوسط‌ هاشمی جمعیت ایرانیان مقیم عمان را سرمایه مشترک بین دو دولت خواند که باید از این ظرفیت بسیار تاثیرگذار در جهت رشد و توسعه روابط بهره‌داری کرد.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی ایرانیان مقیم عمان را در مسیر نقش دادن به آنها در جهت توسعه و تولید ، ارزشمند توصیف کرد.

استاندار با اشاره به پتانسیل معدنی گسترده در استان ، سرمایه‌گذاری عمانی‌ها در صنایع معدنی همچون تولید سیمان را مورد تاکید قرار داد.

وی با توجه به تخصص و تجربه بالای نیروی مهندسی ایرانی در ساخت نیروگاه، سد و مبلمان شهری خواستار صادرات توان فنی ،علمی و مهندسی ایران به عمان شد که می‌تواند حلقه ارتباط با بدنه فعال و نخبگان کشور عمان باشند تا ضمن وسعت بخشیدن به نگاه‌ها، اشتیاق به توسعه در روابط را رقم بزند.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت : ایجاد کمیته مشترک بین استان‌های جنوبی کشور شامل بوشهر ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با کشور عمان ضرورت دارد تا با موضع واحد نقش فعالی را با این کشور پیش بگیریم.

اوسط هاشمی معتقد است ظرفیت فرهنگی ما با عمان نباید تحت الشعاع ظرفیت اقتصادی ضعیف شمرده شود بنابراین با اعزام تیم‌های هنری و ورزشی باید به تقویت روابط بیندیشیم.

به گفته وی تهیه یک نقشه راه مورد توافق سه استان متناسب با منافع ملی در ارتباط با کشور عمان ضرورت دارد.

اوسط هاشمی تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران و عمان باید به مثلث ایران - افغانستان - عمان و مثلث ایران - پاکستان - عمان با هدف توسعه روابط منطقه‌ای توجه کند.

وی برگزاری نمایشگاه ایران و عمان را در راستای شناخت ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف مهم برشمرد که در توسعه روابط بین تجار و بازرگانان ۲ کشور نقش دارد.

استاندار بیان کرد: نیاز هست تفاهم نامه‌ای بین اتاق بازرگانی ایران و عمان، سیستان و بلوچستان و استانداری با هدف دستیابی به مرحله‌ای از نقش در صادرات و توسعه روابط منعقد شود .

کد خبر : ۴۴۵۸۸۱