خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان با حضور فرمانده سپاه

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۲۸۶

کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان با حضور سردار سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، شماری از مسئولان کشوری و لشکری، اقشار مختلف مردم وخانواده معظم شهدار روز سه شنبه در مصلای قدس زاهدان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایلنا دبیرکل کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در این مراسم گفت: مردم این استان وفادارترین مردم به نظام و انقلاب اسلامی هستند و این را در صحنه های مختلف بارها به اثبات رساندند. 

سردار حسین معروفی اظهار داشت: این استان مفتخر به داشتن 2 هزار و 58 شهید است. 

وی بیان کرد: تمام اطلاعات و داده های 2 هزار و 58 شهید سیستان و بلوچستان در یک بانک اطلاعاتی جامع و کامل ثبت شده است. 

دبیرکل کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان گفت: این ‌استان دارای 494 شهید ارتشی، 786 شهید سپاهی و بسیجی، 312 شهید مردمی و 466 شهید انتظامی و مرزبانی است. 

سردار معروفی اظهار داشت: شهدای مردمی شهدایی هستند که بر اثر حوادث ناخواسته مانند بمب گذاری و عملیات های تروریستی به شهادت رسیده اند که مسئولیت آنان با اداره کل بنیاد شهید، امور ایثارگران و جانبازان است. 

وی خاطر نشان کرد: از 2 هزار و 55 شهید سیستان و بلوچستان 934 شهید مربوط به دوران دفاع مقدس هستند و 206 شهید توسط ضد انقلاب و 749 شهید توسط اشرار، 9 شهید مدافع حرم خارج از مرزهای کشور و 157 شهید در حوادث متفرقه به شهادت رسیده اند. 

وی تصریح کرد: از مجموع 934 شهید دوران دفاع مقدس سیستان و بلوچستان 140 شهید اهل تسنن و 794 شهید تشیع هستند. 

وی ادامه داد: رضا زرگران با 73 سال سن مسن ترین شهید دوران دفاع مقدس و سبیل اخلاقی از اهل سنت نیکشهر با 11 سال و هشت ماه و محمد هاشمی از اهل تشیع با حدود 13 سال سن جوانترین شهدای جنگ تحمیلی از سیستان و بلوچستان هستند. 

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: این استان مفتخر به داشتن 65 خانواده 2 شهید، هفت خانواده سه شهید و 2 خانواده چهار شهید است. 

سردار معروفی اظهار داشت: بالاترین میزان شهدای قشری در سیستان و بلوچستان مربوط به روحانیون اهل تشیع با 30 نفر است. 

وی بیان کرد: برای برگزاری کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان 18 کمیته تشکیل و برای هر کمیته برنامه های خاصی تعریف شده است. 

وی اجرای طرح پوشش ایتام را از جمله برنامه های کنگره ملی شهدا عنوان کرد و گفت: 40 هزار یتیم در سیستان و بلوچستان وجود دارد که 10 هزار نفرشان بالای 18 سال و 30 هزار نفر زیر 18 سال هستند. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز