خبرگزاری کار ایران

لزوم افزایش تولید ملی در جهت گسترش صنعت کشاورزی سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۱۵۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش تولید ملی در جهت گسترش صنعت کشاورزی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا نخستین نشست کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم و کلزا سال97 استان باحضور ریاست سازمان جهادکشاورزی، گنجـعلی سرپرست شرکت غله، رییس سـازمان تعـاون روستایی ،معـاونین و مدیـران جهاد کشاورزی و شرکت غله در زاهدان برگزار شد.

رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در این نشست اظهار داشت: بسیاری از افراد جامعه در بخش کشاورزی مشغولند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند از این رو لازم است رسیدگی ویژه‌ای به وضعیت کشاورزانی که با مشکلات وکمبود آب ، کود وسایر منابع ، کار تولید را انجام می‌دهند ، صورت گیرد.

وی افزود: دولت و وزارت جهاد کشاورزی در قبـال این اقشار زحمت‌کش وظیفه سنگینی دارند و از آنجایی که مجموعه جهاد کشاورزی مسئولیت تولید را بر عهده دارد باید برنامه‌ریزی های لازم برای تولید مفید انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:باید تلاش کنیم تامطالبات گندمکاران را به موقـع و بدون هیچ‌گونه دیر کردی پرداخت کنیم تااین قشر متضرر نشوند.

وی افـزود: ما از خرید 14هزار تن به 77 هـزار تن در سال رسیده‌ایم  و توانایی افزایش کیفیت تولیدات کشور را داریم.

وی در پایان گفت:دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از وارد شدن خسارت به  کشاورزان به کار گیرند.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 11 سیستان و بلوچستان در این نشست با تاکید بر رعایت شرایط و الزامات انتخاب مراکز خرید و نگهداری منطبق با فراخوان تصـریح کرد: تمامی مراکز خرید باید دارای ظـرفیت‌ها و انـبارهای متنـاسب با حجـم پیـش بینی شده خرید ، محوطه محصور ، تجهیزات و امکانات مناسب برای تخلیه وبارگیری محموله ها و باسکول استاندارد باشند .

غلامعلی گنجعلی بهره‌مندی از تجهیزات و امکانات لازم نظیر دوربین دید در شب، وجود بستر ارتبـاط اینترنتی مناسب ، رایانه و چاپگر ، امکانات وتجهیزات کنترل کیفی،کاور وامکانات پوشش منـاسب برای انبار های چادری ،  دارابودن توان مالی برای ارائه ضمانت های قرارداد وامکان نگهداری اسناد محموله ها را ازجمله شرایط ضروری برای مراکز خرید عنوان کرد .

وی افزود: باتوجه به پراکندگی استان وطولانی ترین زمان فصل خرید گندم مازاد بر نیاز در کشور شرکت غله استان سیستان و بلوچستان تمام هماهنگی و تمهیدات لازم در جهت خرید گندم را برنامه ریزی کرده تا بهترین فصل خرید در سال 97 را داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز