خبرگزاری کار ایران

تعیین تکلیف 24 هزار فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۷۰۴

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: طی 4 سال گذشته 24 هزار و 722 نفر از فاقدین شناسنامه در سیستان و بلوچستان شناسنامه دار شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا رضا راحت دهمرده، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز ملی ثبت احوال در زاهدان برگزار شد  ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی ثبت احوال،اظهار داشت: بیش از یک میلیون نفر برای ثبت وقایع چهارگانه به اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه 67 درصد جمعیت استان زیر 30 سال سن دارند ،اذعان داشت: سیستان و بلوچستان رتبه نخست جمعیت جوان را در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: فاقدین شناسنامه و مشکوک التابعین یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در سیستان و بلوچستان است که تعیین تکلیف این افراد در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اکثر فاقدان شناسنامه عشایری هستند، افزود: با تشکیل جلسات شورای هماهنگی استان بیشترین عملکرد را در طول 4 سال اخیر داشتیم .

وی اذعان داشت: بیش از 7 هزار پرونده فاقد شناسنامه افراد بالای 18 سال که  اکثرا سرپرست خانوار هستند در شورای تامین شهرستان های استان رسیدگی شده است.

راحت دهمرده خاطر نشان کرد: مدعیان فرزندان حاصل از ازدواج با زنان ایرانی یکی دیگر از مشکلات موجود در سیستان و بلوچستان است که طبق قانون ماده واحد مجلس شورای اسلامی، زنان باید به اداره امور اتباع خارجه مراجعه کنند تا بجای شناسنامه، گواهی ولادت اتباع خارجه صادر برای فرزندان آنان صادر شود.

وی  در ادامه با بیان اینکه فرزندان حاصل از این ازدواج ها با اطمینان خاطر  می‌توانند تحصیل کنند، گفت : پس از 18 سالگی در صورت تایید اداره اتباع خارجه ، برای این فرزندان شناسنامه صادر می شود.

راحت دهمرده عنوان کرد: بیشترین ولادت ها در سیستان و بلوچستان در مادران بین 25 تا 35 سال است.

وی با اشاره به هزار و 432 مورد چندقلو زایی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سیستان و بلوچستان رتبه نخست نرخ ولادت را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیشترین علت فوت در سیستان و بلوچستان بیماری های قلبی و عروقی است ، خاطر نشان کرد: در 8 ماه نخست امسال 9 هزار و 618 واقعه فوت در سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

وی با اشاره به 18 هزار و 748 واقعه ازدواج در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: سیستان و بلوچستان پایین ترین نرخ طلاق را به خود اختصاص داده است اما این آمار در استان رو به افزایش است.

وی افزود:صدور شناسنامه های مکانیزه یکی از فعالیت های در دست اقدام اداره کل ثبت احوال استان است و هرساله بین 250 تا 300 هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه افراد  بالای 15 سال باید کارت ملی هوشمند داشته باشند، اذعان داشت: کارت های ملی قدیمی فقط تا پایان سال اعتبار دارند ازین رو مردم باید هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

وی در پایان رونمایی از اسناد علمای وحدت ، راه اندازی ایستگاه‌های سیار صدور کارت ملی هوشمند برای جانبازان و معلولان را از جمله برنامه‌های هفته ثبت و احوال دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز