خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان

861 بیمارمبتلا به عارضه شکاف لب و کام درمان می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: با حضور ارزشمند تیم خیرین پزشکی 861 بیمار مبتلا به عارضه شکاف لب و کام و ناهنجاری‌های صورت درمان می‌شوند.

به گزارش ایلنا از زاهدان،  علیرضا نخعی در حاشیه بازدید از روند درمان رایگان بیماران مبتلا به عارضه شکاف لب و کام که توسط تیم خیر پزشکی هرمز کلانتر در حال انجام است اظهار کرد: کار ارزشمندی که در استان سیستان و بلوچستان شروع شده است، انجام عمل جراحی دانش آموزان، کودکان و افرادی است که مشکل لب شکری و شکاف کام دارند.

وی افزود: یکی از محروم‌ترین و نیازمندترین بخش از جامعه این کودکان هستند که در اقصی نقاط غیر برخوردار این استان بی‌آنکه کسی به فکرشان باشد و یا مشکل آنان را حل کند برای سال‌های طولانی با این عارضه زندگی کرده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این کودکان حتی از پرداخت هزینه‌های درمان معمولی عارضه‌شان نیز عاجز بودند چه رسد به اینکه بتوانند هزینه عمل جراحی پلاستیک را پرداخت کنند.

نخعی با اشاره به اینکه حضور جراحان زبده پلاستیک برای این عزیزان بیشتر شبیه یک رویا بود تصریح کرد: حضور گسترده بیماران به حدی بود که حتی خود مسئولان آموزش و پرورش هم فکر نمی‌کردند که این تعداد بیمار لب شکری در استان داشته باشیم.

علیرضا نخعی بیان کرد: وقتی مسئول فداکار موسسه خیریه مهر گیتی از وجود چندین دانش آموز مبتلا به شکاف لب و کام در استان خبر داد گمان نمی‌کردیم که حجم این بیماران به این گستردگی باشد.

وی با اشاره به اینکه از هفته سوم مهر، پروسه جمع‌آوری اطلاعات این بیماران شروع شده گفت: در بررسی‌های اولیه تعداد 200 دانش آموز مبتلا به عارضه شکاف لب و کام شناسایی شده‌اند که پس از بررسی‌های تکمیلی به صورت منطقه به منطقه از حدود 400 نفر ثبت نام کرده‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از آن روی که برای هر بیمار حداقل یک سرپرست پیش بینی شده بود، تدارک گسترده‌ای با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شورای شهر و شهرداری و موسسات مردم نهاد با محوریت آموزش و پرورش جهت پذیرایی و اسکان این بیماران صورت گرفته است.

نخعی با اشاره به اینکه تاکنون که دوروز از اجرای این پروژه می‌گذرد تعداد 861 نفر جهت ویزیت مراجعه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این خود نشان می‌دهد که یک درد پنهان در این استان وجود داشته که حتی متولیان اصلی نیز در این زمینه اطلاعات کاملی نداشته‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان اظهار کرد:  در دو روز گذشته تعداد 76 بیمار به اتاق عمل رفته و جراحی شده‌اند که به نقل از تیم پزشکی مستقر در این استان رکوردی فوق العاده به حساب می‌آید.

کد خبر : ۳۴۶۰۳۲