خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار:

چابهار در روزهای گذر از تحریم کانون توجه جهانی شده است

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۶۱۸

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت : در روزهای گذر از تحریم، هیات های اقتصادی و سفرای کشورهای اروپایی و آسیایی به منظور بررسی و استفاده از ظرفیت ها، مزیت ها و فرصت های سرمایه گذاری به این منطقه سفر می کنند.

به گزارش ایلنا از زاهدان، حامد علی مبارکی اظهار کرد: بعد از توافق هسته ای کشورمان با کشورهای 1+5 بیش از 50 گروه و هیات اقتصادی اعم از سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور از چابهار بازدید کرده اند.

وی افزود : سفرای چین، ژاپن، پاکستان و افغانستان از جمله کشورهایی بوده اند که تاکنون در راس هیات‌های سیاسی – اقتصادی از پتانسیل ها و ظرفیت های این منطقه بازدید به عمل آورده اند.

مبارکی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خارجی می تواند باعث توسعه چابهار شود، اضافه کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراوانی در بخش صنعت و معدن، پالایشگاه کوچک نفت، صنایع بالادستی و پایین دستی و صنایع کوچک مختص شیمیایی وجود دارد.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهارخاطر نشان کرد: این فرصت ها در بخش صنایع منطقه، بسته بندی مجدد برای صادرات، صنایع پردازش معادن و صادرات طراحی می شود که با توجه به اینکه این منطقه سرشار از معادن ارزان قیمت است که اگر طراحی و به فروش بروند، بازدهی بسیارمطلوبی خواهد داشت.

حامد علی مبارکی گفت: تاکنون تعداد 1060 در خواست مجوز سرمایه گذاری به این سازمان ارایه شده که تعداد 720 مورد مجوز سرمایه گذاری صادر شده است که از این تعداد 494 مجوز ثبت شرکت خارجی با رقم 8 میلیارد دلار صورت پذیرفته است.

وی تصریح کرد : برنامه‌های ششم توسعه منطقه آزاد چابهار مورد توجه جدی دولت تدبیر و امید است که در راستای توسعه سواحل مکران از بندر گواتر چابهار تا جاسک و سیریک در استان هرمزگان گسترش می یابد و در طول دو سالی که از عمر این دولت می گذرد حدود 50 پروژه عمرانی در منطقه شروع و برخی از آنها به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز