خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صنعت و معدن سیستان و بلوچستان:

استان رتبه نخست تامین و توزیع سبد کالا در کشور را کسب کرد

کد خبر : ۱۴۹۰۵۹

با ورود بخش خصوصی به همراه فروشگاه‌های تعریف شده تعاونی‌های مربوط به کارکنان دولت، توزیع سبد کالا در سیستان و بلوچستان در شرایط مطلوب محقق شد.

ایلنا: مدیرکل صنعت و معدن سیستان و بلوچستان گفت: ۱۷۰ مرکز توزیع سبد کالا در استان کار توزیع را بر عهده داشتند و برای مرحله دوم توزیع نیز با سازمان تعاون روستایی به منظور ورود آن به چرخه توزیع روستایی و عشایری وارد مذاکره شده است.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» از زاهدان، نادر میرشکار در نشست خبری در محل این اداره کل اظهار کرد: از مجموع ۲۷۴ هزار خانوار پیش‌بینی شده برای دریافت سبد کالا طی مرحله اول توزیع آن، تاکنون۲۰۰ هزار خانوار سبد کالای خود را دریافت کرده‌اند.

وی جامعه هدف مشمول دریافت سبد کالا را طبق اعلام سازمان هدفمندی ۴۸۶ هزار خانوار اعلام کرد و افزود: در فاز دوم توزیع سبد کالا ۳۳۴ هزار نفر سهمیه خود را دریافت می‌کنند.

عضو شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش از برپایی نمایشگاه بهار در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: نمایشگاه عرضه کالای بهاره مانند سال‌های گذشته با هدف تنظیم بازار و تأمین تقاضای شب عید مردم از ۱۴ اسفندماه در زاهدان و شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود. در این نمایشگاه‌ها کالاهای مورد نیاز مردم مانند مواد غذایی، پوشاک و آجیل با قیمتی مناسب عرضه می‌ شود. کالاهای این نمایشگاه با ۱۵ درصد تخیف به مردم ارایه می‌شود.

«می‌رشکار» افزود: چون واحد‌های تولیدی نمی‌توانند در نمایشگاه حاضر باشند، از توان مراکز توزیعی با درصد تخفیف مشخص استفاده می‌شود. کیفیت کالاهای مورد عرضه در این نمایشگاه هم متناسب با گروه و جامعه هدف مراجعه کننده به آن است، در واقع یعنی اقشار متوسط جامعه رو به پایین که قدرت خریدشان متناسب با این نمایشگاه است، هدف قرار گرفته‌اند.

وی همچنین به ذخیره سازی میوه شب عید نیز اشاره کرد و گفت: بیش از هزار تن سیب و پرتقال برای تأمین بازار شب عید استان ذخیره‌سازی شده است که به زودی مراکز توزیع این میوه‌ها در سراسر استان فعالیت خود را آغاز می‌کنند، ارزش میوه‌ها بهمراه با آغاز به کار مراکز عرضه اعلام می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه از اجرای طرح ویژه نظارت و بازرسی در ایام نوروز نیز خبر داد و عنوان کرد: طرح نظارت بازرسان این اداره بر بازار طی ایام نوروز در استان از ۱۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه پیدا می‌کند، در این طرح بازرسان صنعت و معدن در ۷۰ اکیپ بازرسی محسوس و نامحسوس بر قیمت کالا‌ها در بازارهای سراسر استان نظارت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز