خبرگزاری کار ایران

معاون پارلمانی رئیس جمهور در زاهدان:

دولت مصمم است تولیداشتغال محور را رونق دهد

کد خبر : ۱۴۴۹۲۹

شرکت های بزرگ گازی که ایران را ترک کرده اند، در برابر تصمیم و اراده مردم ناگزیر شده اند و پیغام و پسغام می فرستند.

ایلنا: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت مصمم است تا تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را از پیش رو بردارد.

به گزارش " ایلنا " حجت الاسلام " مجید انصاری " در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در زاهدان اظهار داشت: امروز موج سرمایه گذاران خارجی در حوزه های مهم اقتصادی برای ورود به ایران صف کشیده اند؛ شرکت هایی که ایران را تحریم کرده اند امروز مایلند برگردند و اکنون ایران برای آنها شرط می گذارد.

وی ادامه داد: دولت مصمم است از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد رونق در تولید و اشتغال بهره ببرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش به اتفاقات جهان اسلام نیز اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان برای آن که موج بیداری اسلامی را در هم شکنندتلاش می کنند تاانسجام اسلام را از هم متلاشی کند.

" انصاری " تلاش استکبار را برای معرفی دین اسلام به عنوان منشاء اقدامات تروریستی عنمورد اشاره قرار داد و گفت: استکبار سعی دارد کلمه " الله اکبر " که رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و امت های اسلامی دیگر است را به یک واژه نفرت انگیز تبدیل کند. آنها عناصر خود را در حالی که دستشان به خون مردم بیگناه آلوده است جلوی دوربین های جهانی می برند تا بگویند که کلمه تکبیر یعنی این و اسلام هم یعنی تروریست.

وی افزود: آنها بدانند علمای شیعه و سنی اسلام به آنها اجازه نخواهند داد تا این توطئه راه به جایی ببرد. امروز در ایران شاهد وحدت مثال زدنی هستیم به طوریکه امروز برادران و خواهران اهل تسنن و تشیع به شکل باشکوهی در صحنه حاضر شدند.

عضو هیئت دولت در ادامه جوانان را برای آشنایی با اهداف انقلاب و آرمان های آن دعوت به مطالعه واز آنها خواست تا حتماً مطالعه کنند که تا کنون چه راهی رفته شده، چگونه بوده و چگونه باید ادامه یابد.

" انصاری " با بیان اینکه امروز حماسه سیاسی با حضور میلیونی مردم به اوج خود رسید، تاکید کرد: باید کمربندها را محکم بست و برای تحقق حماسه اقتصادی نیز تلاش کرد. به نحوی که رهبری فرمودند، حماسه اقتصادی باید طوری باشد که فقر از کشور برود و این موضوع در هیچ استانی نباشد. امروز جوانان ما امید دارند ولی مشکل بیکاری دارند. امروز مردم در صحنه هستند اما مشکل تورم دارند و آن را با همه وجود احساس می کنند. تولیدکنندگان و کارآفرینان با مشکلات اقتصادی زیادی روبه رو هستند. اقتصاد ما امروز از دردها و بیمار های مزمن که در سنوات اخیر تشدید شده، رنج می برند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: دولت و منتخب مردم امروز برای بودجه ۹۳ با کمبود منابع مواجه اند و برای ساماندهی هدفمندی یارانه ها با مشکلات زیادی روبه رو هستند. امروز بسترهای کشاورزی نیازمند سرمایه گذاری است. مشکلات آبی که در سیستان و بلوچستان بیشتر احساس می شود نیاز به تدبیر و سرمایه گذاری زیادی است.

وی با اشاره بر حسرت های استفاده از میادین گازی مشترک ایران با کشورهای همسایه گفت:امروز میدانهای گازی مشترک ایران با کشورهای همسایه که به آنها با نگاه حسرت می نگریم، نیاز به ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد. در بخش آب و برق بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر نیاز به سرمایه گذاری است

او افزود:سرداران عرصه دیپلماسی مانند سرداران دفاع مقدس آبرو و اراده را برای مذاکره با قدرت های جهانی مطابق با نصب العین قرار دادن سه اصل حکمت، مصلحت و عزت و همچنین حفظ حق مسلم برخورداری از دانش هسته ای گذاشته اند.

وی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توسعه محور شرق کشور را با محوریت سیستان و بلوچستان در دستور کار جدی دارد. دولت مصمم است با رفع موانع و با اتکاء به جذب سرمایه گذاری های دولتی و غیر دولتی زیرساخت های لازم را برای توسعه پایدار ایجاد و گسترش دهد.

" انصاری " توسعه شبکه ریلی، راه های مواصلاتی، احداثسد و تامین انرژی، صنعت و سرمایه گذاری، کشاورزی و اصلاح برنامه های کشت، صنعت و سرمایه گذاری برای اشتغال جوانان را از جمله برنامه های دولت در سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز