خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شیلات سیستان در گفتگو با ایلنا:

شیلات پول‌سازترین صنعت کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۷۱

۳۰ هزار منابع آب کوچک و بزرگ در کل استان از جمله چاهک، چاه عمیق و نیمه عمیق، رودخانه و سد و آب بند وجود دارد که می‌توانند زمینه توسعه فعالیت‌های شیلاتی در استان را افزایش دهد.

ایلنا: مدیرکل شیلات سیستان گفت: شیلات در آب‌های داخلی به عنوان تنها بخشی که مصرف کننده آب نبوده و پر درآمد‌ترین عرصه در بخش کشاورزی‌ست، می‌تواند با شیوه‌های نوین به اندازه صید از آب‌های دریایی تولید ثروت کند.

«حسن خمر» در گفت‌ و‌ گو با خبرگزاری ایلنا در زاهدان با بیان مطلب بالا اظهار کرد: ۲۰ درصد از سهم قابل استفاده از پروژه انتقال آب با لوله در منطقه سیستان به فعالیت‌های شیلاتی تعلق گرفته است با استفاده از این ظرفیت می‌توان حوزه اشتغال و توسعه اقتصاد کشاورزی را پررنگ‌تر کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح‌های شیلاتی مصرف آب ندارند، افزود: آب تعلق گرفته به بخش شیلات بعضاً در استخرهای دو منظور ذخیره و پس از دوره بهره برداری به زمین‌های کشاورزی منتقل می‌شوند، در واقع شیلات در جریان آب قرار دارد ضمن اینکه این بخش به دلیل آنکه از درآمد بسیار خوبی برخوردار است می‌تواند اقتصاد بخش کشاورزی استان را نیز متحول کند.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری زابل در ادامه به وضعیت منابع داخلی آب استان نیز اشاره کرد و گفت: سد‌ها، آب بند‌ها و آبگیرهای ویژه بخش کشاورزی می‌تواند زمینه تولیدی ماهی به اندازه آب‌های آزاد دریای چابهار را فراهم کنند. اکنون با استفاده از شیوه‌های نوین شیلاتی که برگشت آب نیز در آن‌ها میسر است، می‌توان زمینه پرورش ماهی و ایجاد اشتغال گسترده در استان را فراهم کرد.

«خمر» همچنین گفت که آبزیان به عنوان یک تغذیه سالم و ضروری در سبد غذایی خانوار باید به اندازه کافی در استان تولید و به راحتی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز