خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفتگو با ایلنا:

خشکسالی اخیر جمعیت دامی استان را حدود دو میلیون واحد کاهش داده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۹

بر اثر تداوم خشکسالی در سیستان و بلوچستان طی ۱۵ سال گذشته جمعیت دامی استان حدود دو میلیون واحد دامی کاهش یافته است.

ایلنا: مدیرکل جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: قبل از سال ۷۸ جمعیت دامی استان در مرز شش میلیون واحد دامی بوده است، ولی اکنون این تعداد به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسیده است.

«رضا نجفی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «ایلنا» در زاهدان با بیان این مطلب اظهار کرد: اگر خشکسالی‌ها اتفاق نمی‌افتاد اکنون جمعیت دامی استان به هشت میلیون واحد می‌رسید، ولی متاسفانه مشکلات تامین علوفه و خشکسالی پی درپی تاثیر منفی فراوانی به بخش دام و دامداری استان وارد کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در این مدت برای تامین علوفه تجربه‌های مختلفی کسب شده است، افزود: از استان‌های گلستان و استان‌های شمالی دیگر کاه و علوفه مورد نیاز دامداران تامین می‌شده است، ولی این موضوع هزینه‌های سرباری را در بخش ترابری به دامدار تحمیل کرده و مشکلاتی را برای او در پی داشته است.

دبیر ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان همچنین گفت که این استان مزیت‌های ویژه‌ای در بخش دامپروری دارد و این عرصه به دلیل اینکه مقاومت بیشتری به تنش‌های آبی دارد می‌تواند از بهره‌برداری بیشتری استفاده کرد.

«نجفی» در بخش دیگری از سخنانش به برخی مشکلات بخش کشاورزی استان اشاره کرد و افزود: خشکسالی ۱۵ ساله موجب از بین رفتن مزارع، باغات و مراتع شده. از طرفی این پدیده منجر به از بین رفتن مشاغل بخش کشاورزی و بروز مشکلات معیشتی و اقتصادی بهره‌برداران کشاورزی شده است.

عضو شورای توسعه و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در ادامه به دریاچه «هامون» نیز اشاره کرد و گفت: با خشک شدن دریاچه «هامون» و نیزارهای آن نیز اشتغال بهره‌برداران کشاورزی و صیادان استان صدمه جدی دیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز