خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

تصویب بسته های تشویقی بومی سازی شده بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری زاهدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۶۴۹

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از مصوب شدن بسته تشویقی ۱۹ گانه بومی سازی شده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زاهدان در کمیسیون ماده پنج خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید مهدی میری اظهار کرد: یکی از محرک‌های اصلی در راستای توانمندسازی محلات ناکارآمد و بافت‌های فرسوده، بومی سازی بسته‌های تشویقی وزارت راه و شهرسازی در راستای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن است.

وی ادامه داد: شهرداران در این بسته تشویقی با توجه به شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و کالبدی هر محله در قالب بومی سازی می توانند امتیازات ویژه‌ای در تراکم، سطح اشغال، پارکینگ و ایجاد خدمات تجاری برای بافت‌های فرسوده در نظر گیرند.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: این بسته زمانی می‌تواند موثر باشد که شهرداری به عنوان دستگاه‌های اصلی اجرای این بسته نسبت به بومی سازی و اجرای آن اقدام کنند.

میری افزود: در آخرین جلسه مشوق های ۱۹بندی بافت فرسوده استان مابقی شهرداران استان نیز مکلف شدند به قید فوریت نسبت به تهیه نقشه محلات مشمول و بومی سازی بسته تشویقی بافت‌های فرسوده و ضوابط آن اقدام کنند.

وی تاکید کرد: شتاب بخشی برای نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف جلوگیری از مخاطرات احتمالی و افزایش سطح رفاه در این مناطق از جمله رویکردهای مهم دولت است که وزارت راه و شهرسازی با ارائه بسته ۱۹ بندی تشویقی سعی در محقق کردن آن دارد.

انتهای پیام/
مجتبی اسماعیلی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز