خبرگزاری کار ایران

​معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایلنا:

بررسی لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» طی هفته‌های آتی به پایان می‌رسد/ لایحه شوراهای حل اختلاف همچنان در قوه قضاییه است

asdasd
کد خبر : ۹۵۹۵۳۹

​معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: تاکنون حدود نیمی از مواد لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» بررسی شده و اصلاحات لازم اعمال شده است وطی هفته‌های آتی به پایان خواهد رسید.

لعیا جنیدی، معاون حقوقی ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت لوایح «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» و «شوراهای حل اختلاف» و «ثبت شرکت‌ها» در دولت، اظهار کرد: لایحه حفظ کرامت حمایت از زنان در برابر خشونت حدود سه سال پیش توسط دولت به قوه قضاییه ارسال شد و مدتی در قوه قضاییه در حال بررسی بود، حدود ۷ ماه است که از قوه قضاییه به دولت بازگشته است و طی این مدت من چندین مرتبه درخواست رسیدگی خارج از نوبت کردم و به طور منظم در کمیسیون اصلی لوایح در حال بررسی است.

وی افزود: تاکنون نیز شاید حدود نیمی از مواد آن بررسی شده و اصلاحات لازم اعمال شده است، ان‌شاالله طی هفته‌های آتی به پایان خواهد رسید؛ ما هم به طور جدی و مستمر پیگیر هستیم، بر همین اساس این لایحه به صورت منظم در دستور کار قرار داده می‌شود.

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: لایحه ثبت اشخاص حقوقی نیز در کمیسیون‌ها بررسی شده و به هیأت وزیران رفته و در هیأت وزیران نقطه نظراتی درباره بعضی از ابعاد آن که ممکن است در بحث اجرا مشکلاتی داشته باشد، مطرح شده و در حال بررسی است.

جنیدی ادامه داد: لایحه شورای حل اختلاف را قوه قضاییه ارائه کرد و ما در کمیسیون لوایح شروع به رسیدگی کردیم اما این لایحه مشکلاتی داشت که خود قوه قضاییه درخواست کرد که اصلاحات را انجام دهد و اکنون این لایحه به دلیل اصلاحاتی که مدنظر خود قوه قضاییه بود، همچنان در قوه قضاییه و در دست اصلاح است و سپس باید به ما ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز