خبرگزاری کار ایران

انارکی:

فراریان از مالیات به ریش همه ما می‌خندند/ حرکت به سمت درآمدهای مالیاتی یک جو غیرت ایرانی و جهادی می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۳۴۵

نماینده مردم کرمان گفت: عملکرد دولت و مجلس همیشه تحت تاثیر تندروها بوده و اینان همیشه به دنبال منافع و جناح‌ خود بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمد انارکی محمدی امروز در نطق میان‌دستور خود گفت: فراریان از مالیات به ریش همه ما می‌خندند. نظام شفاف اقتصادی همراه تدبیر و تکمیل سامانه‌ها مورد نیاز به پیوست یک جو غیرت ایرانی و جهادی لازمه حرکت به سمت درآمدهای مالیاتی و فاصله گرفتن از نفت است.

نماینده مردم کرمان گفت: عملکرد دولت و مجلس همیشه تحت تاثیر تندروها بوده و اینان همیشه به دنبال منافع و جناح‌ خود بوده‌اند و آسیب دیدن کشور و مردم برایشان اهمیتی ندارد. همگان باید مراقب این تندروها و تندروی‌ها باشند.

وی ادامه داد: قدرت خرید حقوق بگیران، شامل معلمان، بازنشستگان، کارمندان و کارگران، روز به روز کاهش می یابد؛ با این تورم چگونه می توان از عدالت حرف زد؟ تورم یعنی فقیرتر شدن فقرا و غنی تر شدن اغنیا لذا باید فکری به حال این شکافِ طبقاتی کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به مسئولان اجرایی کشور، تصریح کرد: سیاست های رانت زا و چند نرخی هیچگاه قابلیت کنترل و نظارت نخواهد داشت. بیایید یک بار هم که شده واقع بینانه و کارشناسانه به مسائل نگاه کنیم.

انارکی محمدی گفت: پیش بینی فروش ۲۲ میلیارد دلاری نفت و گاز، واگذاری ۴۵ هزار میلیاردی دارایی های دولتی، فروش اوراق مالی ۸۰ هزار میلیاردی، بودجه عمرانی ۷۰ هزار میلیاردی و برداشت ۳۰ هزار میلیارد از صندوق توسعه، خوشبینانه و تورم زاست.

 نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: باید یادآور شد تداوم ارز ۴۲۰۰ تومانی تنها درصورت استفاده از ظرفیت های بورس می تواند مثمر ثمر باشد.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرصت های حرکت به سمت جدایی نفت از بودجه عمومی و حرکت کامل به سمت اقتصاد مقاومتی را هرسال از دست می دهیم. افزایش درآمدهای مالیاتی و گمرکی ۱۹۵ هزار میلیارد تنها ناشی از افزایش قیمت ها است. معوقات ۲۱۰ هزار میلیاردی مالیاتی جای تعجب دارد و این درحالی است که فراریان از مالیات به ریش همه ما می خندند.

وی ادامه داد: نظام شفاف اقتصادی همراه تدوین و تکمیل سامانه های مورد نیاز، به پیوست یک جو غیرت ایرانی و جهادی لازمه‌ی حرکت به سمت درآمدهای مالیاتی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: البته توجه به صنایع پایین دستی در بخش معدن و پتروشیمی می تواند ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشور کند تا درآمدهای صادرات غیرنفتی کشور افزونتر شود.

انارکی محمدی با اشاره به اینکه عملکرد دولت و مجلس همیشه تحت تاثیر تندروها بوده است، گفت: این افراد همیشه به دنبال منافع خود و جناح خود بوده و آسیب دیدن کشور و مردم برایشان اهمیتی ندارد. همگان باید مراقب این تندروها و تندروی‌ها باشیم.

 نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهور، افزود: مطالبات فرهنگیان چندین سال است که روی هم انباشته شده و به بودجه سال های بعد تحمیل می شود و سالیان سال باعث کسری واقعی بودجه آموزش و پرورش شده است لذا دستور دهید سریعاً یکجا پرداخت شود و بودجه واقعی بر اساس عملکرد به آموزش و پرورش داده شود که حداقل در پرداخت مطالبات و حق و حقوق قانونی فرهنگیان و سرانه مدارس با مشکل مواجه نشود.

نماینده مردم انار و رفسنجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: همچنین برای تعداد زیادی از نیروهای شاغل در آموزش و پرورش مدت هاست فقط امید ایجاد می شود و گام عملی برای تعیین تکلیف آنها و ایجاد انگیزه کاری برداشته نمیشود. بر این اساس لازم است سریعاً نیروهای بلاتکلیف تعیین تکلیف شوند و تبدیل وضعیت شوند.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، ادامه داد: در فصل کود‌ دهی و داشت باغات پسته رفسنجان و انار هستیم لذا نیاز به ارائه تسهیلات اصلاح باغات وجود دارد که تاکنون محقق نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به وزیر نیرو، تصریح کرد: در گذشته بارها در خصوص مصرف بهینه آب تذکر داده شده لذا کارشناسان باید به حوزه انتخابیه انار و رفسنجان بیایند و مشاهده کنند که امروزه آب مصرفی باغات متاسفانه برای اراضی غیرمرغوب استفاده می شود اما به دلیل موضوع ماده ۲۷ و ۲۸ قانون نمی توان این آب را به باغات دارای درختان ۲۰ الی ۴۰ سال گسیل داد که باردهی بیشتری دارند.

انارکی محمدی خطاب به وزیر نیرو، گفت: متاسفانه در بخش های مختلفی شاهد فرسودگی لوله ها در شهرستان بودیم که گاهی به بیش از ۵۰ سال می رسد اما با اقدامات انجام شده و تعمیرات صورت گرفته و همچنین پیش بینی منابع ذخیره سازی، خوشخبتانه امسال با کمبود مواجه نخواهیم شد.

 نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تقدیر از اقدامات مدیر عامل راه آهن کشور برای توسعه ریلی در استان کرمان، خواهان توسعه ریلی جنوب شرق کشور شد زیرا در آینده ای نزدیک با بهره بهرداری از معادن این مناطق، ده ها تن از منابع این معادن در جاده های کشور جابجا خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز