خبرگزاری کار ایران

دستمالچیان در گفت‌وگو با ایلنا:

ردپای فتنه شیعه انگلیسی تا مزدوران سلفی، وهابی و بعثی در ناآرامی‌های عراق مشهود است/ ثبات خاورمیانه «تجارت مرگ» آمریکا را با مشکل مواجه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۴۰۳۰۳

سفیر پیشین کشورمان در لبنان گفت: وقایع اخیر در عراق به وضوح نشان داد که دستان مرموز و جنایتکار دشمن بار دیگر خواست بین دو ملت مسلمان ایران و عراق جدایی بیندازد و برخی تحرکات سوء را نشان دادند که البته مشخص است که سرنخ این تحرکات به کدام بخش از منطقه می‌رسد؛ از فتنه شیعه انگلیسی تا مزدوران سلفی و وهابی سعودی و سایر مزدوران بعثی و دختر صدام حسین که با پیام‌ها و انتشار فایلی صوتی منتسب به پدرش سعی در تحریک معترضان دارد، در این حوادث نقش ایفا می‌کنند.

احمد دستمالچیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در تحلیل اهداف آمران حمله به اماکن دیپلماتیک کشورمان در شهرهای نجف و کربلا و ابراز تاسف وزیر امور خارجه عراق در خصوص تعرض به سرکنسولگری‌های کشورمان گفت:‌ تردیدی وجود ندارد که همیشه دو کشور ایران و عراق به عنوان دو کشور مهم در منطقه بوده‌اند که دشمنان سعی داشته‌اند مانع از ایجاد روابط خوب و حسنه میان آنها شوند. دو کشور هم دارای اشتراکات فرهنگی، تاریخی و آئینی هستند. عراق همواره قلب تپنده تشیع در جهان اسلام است و ائمه بزرگوار ما در شهرهای این کشور شامل نجف، کربلا، سامراء و کاظمین مدفون هستند. 

وی ادامه داد: در همین راستا وقایع اخیر به وضوح نشان داد که دستان مرموز و جنایتکار دشمن بار دیگر خواست بین دو ملت مسلمان ایران و عراق جدایی بیندازد و برخی تحرکات سوء را نشان دادند که البته مشخص است که سرنخ این تحرکات به کدام بخش از منطقه می‌رسد؛ از فتنه شیعه انگلیسی تا مزدوران سلفی و وهابی سعودی و سایر مزدوران بعثی و دختر صدام حسین که با پیام‌ها و انتشار فایلی صوتی منتسب به پدرش سعی در تحریک معترضان دارد، در این حوادث نقش ایفا می‌کنند.  

دستمالچیان افزود: در حال حاضر برنامه برخی کشورها و رژیم‌های منطقه این است که کشورهای باثبات، با هدف ناامن و بی‌ثبات شدن به آشوب کشیده شوند تا نتوانند در مناسبات منطقه‌ای نقش ایفا کنند.  شاهد بودیم که همین برنامه را در ایران نیز پیاده کردند که البته با هوشیاری خاموش شد؛ امید است که مردم عراق هم با همین هوشیاری فتنه را در نطفه خفه کنند.

این دیپلمات پیشین کشورمان با اشاره به تعرض به سرکنسولگری‌های کشورمان در شهرهای کربلا و نجف گفت: این حملاتی که به اماکن دیپلماتیک ایران صورت گرفت؛ در کربلا از سوی بازماندگان مزدوران صهیونیستی بود و دستور حمله به کنسولگری ایران در نجف نیز با فرمان «یاسر الحبیب» صورت گرفت که عنصر خود فروخته شیعه انگلیسی است و این سرنخ‌ها است که نشان می‌دهد دشمن با چه اهدافی درصدد اغتشاش در عراق است. 

وی در رابطه با اهداف و منافع عربستان سعودی در ایجاد ناآرامی در عراق نیز گفت: ثبات در عراق و ایران باعث خواهد شد که این دو کشور با توجه به قدرت و پتانسیل‌هایشان در آینده منطقه نقش موثر و مسئولانه‌ای ایفا کنند و این برای ریاض خوشایند نیست.

دستمالچیان گفت: همچنین آنها دست نشانده رژیم‌های مرتجع بوده و آمریکا و اسرائیل هیچ‌گاه نمی‌خواهند این منطقه روی آرامش به خودش بگیرد؛ چرا که منطقه آرام تجارت مرگ آمریکا را که صادرات سلاح به خاورمیانه است را با مشکل مواجه می کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز