خبرگزاری کار ایران

نشنال اینترست مدعی شد؛

ایران خواهان خرید هواپیمای نظامی از روسیه و چین است

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۹۴۰

ایران برای تقویت نیروی دفاعی خود خواهان خرید هواپیمای نظامی از روسیه و چین است.

به گزارش ایلنا به نقل از نشنال اینترست، ایران خواهان آن است که سه فروند هواپیمای نظامی از ایران خریداری کند. 

نیروی هوایی ایران در واقع یکی از بزرگترین نیروهای هوایی جهان است. ایران بیش از ۳۵۰ جنگنده دارد که این تعداد در واقع  دو برابر نیروهای نیروی هوایی انگلستان است. 

اما بیشتر جنگنده‌های ایران قدیمی هستند به این معنی که آنها نمونه‌های جدیدی از طرح‌های قدیمی هستند.  

ایران در این میان خواهان خرید سیستم‌های جدید از دو کشور روسیه و چین است تا بتواند در نیروی هوایی خود از آنها استفاده کند.

MiG31:

ایران تاکنون برای خرید این جنگنده از روسیه بارها اقدام کرده است هر بار با کارشکنی‌های آمریکا در این خصوص مواجه شده است. اکنون به نظر می‌رسد ایران تمایل دارد تا بتواند این سیستم را خریداری کند. 

Su-27 / Su-30:

این مدل نیز یک جنگنده روسی است که ایران تمایل دارد آن را خریداری کند و آخرین بار در سال ۲۰۱۵ ایران در حال نهایی کردن این خرید بود که تحریم‌های آمریکا شرایط را پیچیده کرد.

J-10:

این مدل یک جنگنده چینی است که بسیار قدرتمند و تا حد زیادی مشابه مدل MIG۳۱ روسیه است. این جنگنده بسیار پیشرفته است هم رده جنگنده‌های آمریکایی به حساب می‌آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز