خبرگزاری کار ایران

در دیدار خداحافظی سفیر ایران با رئیس‌جمهور ساحل عاج مطرح شد؛

تاکید بر آمادگی ایران در همراهی ساحل عاج برای توسعه و نوسازی بخش‌‌هایی از صنایع این کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۹۴۷

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ابیجان روزگذشته با رئیس‌جمهور ساحل عاج دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، منصور شکیب‌‌مهر در این ملاقات که با حضور وزیر امور خارجه و مدیر کابینه رئیس‌‌جمهور برگزار شد، ضمن تشریح روند روابط دوجانبه دو کشور، به تحولات منطقه خاورمیانه و نقش ایران در مبارزه با تروریسم اشاره کرد.

وی با برشمردن ظرفیت‌های موجود دو کشور در زمینه‌‌های مختلف، بر آمادگی کشورمان در همراهی ساحل عاج برای توسعه و نوسازی بخش‌‌هایی از صنایع این کشور تاکید کرد. 

سفیر ایران از ساحل عاج به عنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه غرب آفریقا یاد کرد و‌ خواستار نقش‌‌آفرینی این کشور در حل و‌ فصل منازعات بین‌‌المللی به عنوان عضو غیردائم شورای امنیت و در راستای تقویت نظام چندجانبه‌‌گرایی شد. 

الحسن واتارا، رئیس‌‌جمهور ساحل عاج ضمن تسلیت مجدد حادثه سیل اخیر به دولت و ملت کشورمان، از ایران به عنوان کشوری مهم و موثر در جهان نام برد و بر توسعه روابط دوجانبه دو کشور به ویژه در زمینه‌‌های صنعت و بهداشت، درمان و سلامت تاکید کرد.

وی با برشمردن تهدیدات جدید در عرصه بین‌‌المللی، بر حمایت کشورش از نظام چندجانبه‌‌‌گرایی تاکید و خواستار احترام همه کشورها به تعهدات بین‌‌المللی خود شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز