خبرگزاری کار ایران

در دیدار روحانی و حیدر العبادی تاکید شد؛

هیچ عاملی نمی‌تواند در روابط استراتژیک ایران و عراق خدشه‌ای وارد کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۲۸۵

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران و عراق در کنار دیگر کشورهای دیگر منطقه مانند ترکیه نقش تأثیرگذاری در منطقه ایفا می‌کنند، خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم تا علاوه بر روابط دوجانبه، همکاری‌های چندجانبه در زمینه‌های گوناگون مانند ترانزیت، راه‌آهن و مبارزه با تروریسم را میان کشورهای منطقه گسترش دهیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر سابق عراق، با ابراز خرسندی از نشاط و فعالیت مسئولان عراقی، در روند توسعه این کشور و توسعه روابط و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران، ‌گفت: خوشبختانه روابط دولت‌ها و ملت‌های ایران و عراق، همواره روند مثبتی داشته و مسئولان دو کشور مسیر توسعه روزافزون مناسبات را به خوبی دنبال کرده‌اند.

روحانی اظهار داشت: امروز باید با گسترش ارتباطات میان فعالان سیاسی و احزاب و روابط علمی میان دانشگاه‌های دو کشور و توسعه روابط دو ملت در جهت گسترش بیش از پیش همکاری‌های تهران – بغداد در بخش‌های مختلف از جمله تجاری، اقتصادی و آموزش‌های عالی مشترک تلاش کنیم.

حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق هم در این دیدار با مهم توصیف کردن سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، گفت: دو کشور در سال‌های گذشته روابط و همکاری‌های بسیار نزدیکی بویژه در مبارزه با تروریسم در منطقه داشته‌اند و امروز باید تلاش کنیم تا مناسبات فی‌مابین در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و تجاری بیش از پیش گسترش یافته و استمرار داشته باشد.

نخست وزیر سابق عراق افزود: همه احزاب و سیاسیون عراق از گسترش همکاری‌ها و روابط با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند و هیچ عاملی نمی‌تواند در این روابط استراتژیک خدشه‌ای وارد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز