خبرگزاری کار ایران

روحانی:

در روزهای سخت کنار ملت و ارتش عراق بودیم/ عراق امن موجب امنیت و ثبات در منطقه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۸۴۳

رئیس‌جمهور گفت: ثبات، امنیت و دموکراسی در عراق برای ما بسیار اهمیت دارد و عراق امن و باثبات موجب امنیت و ثبات در منطقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود، با تشکر از میزبانی دولت عراق گفت: احساس ما در عراق، احساس بودن در وطن خودمان است و روابط دو ملت مربوط به هزاران سال پیش می‌شود. این روابط و علائق دینی، فرهنگی و تاریخی و منطقه‌ای چیزی نیست که بتوان از آن فاصله گرفت و علاقه‌مندیم این روابط را استحکام ببخشیم.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوی بسیار خوبی با رئیس‌جمهور محترم، برهم صالح داشتیم، اظهار داشت: در کل این مذاکرات نکته اختلافی را اصلا ندیدم. رابطه ایران و عراق به نفع ملت ایران و ملت عراق است. ما این منافع مشترک را در هیچ نقطه‌ای قرار نمی‌دهیم که سیر مثبت خود را طی نکند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در تمام زمینه‌ها ظرفیت لازم برای همکاری مشترک را داریم؛ از تجارت، سرمایه‌گذاری، ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک، بازارچه مرزی، روابط گردشگری از جمله زائران دو کشور؛ انرژی؛ برق، گاز، نفت، روابط بانکی، خدمات فنی – مهندسی، تزانزیت، جاده راه‌آهن، راه‌های آبی، اروندرود، محیط زیست و روابط سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی.

روحانی با بیان اینکه هر دو کشور در طول سال‌های گذشته با مسئله تروریسم مواجه بودیم، تصریح کرد: بسیار خوشحالیم در روزهای سخت در کنار ملت و ارتش عراق بودیم.

وی با تاکید بر اینکه ما کشور عراق را یک کشور مهم در منطقه، یک کشور مهم اسلامی و یک کشور مهم عربی می‌دانیم، خاطرنشان کرد: عراقی می‌تواند نقش بسیار مهمی در امنیت منطقه و روابط کشورها ایفا کند. ما می‌خواهیم دو کشور متحد و نزدیک با عراق باشیم، نه آنکه متحد علیه دیگری باشیم بلکه متحد باشیم تا کشورهای دیگر منطقه را هم جذب خودمان کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: ثبات، امنیت و دموکراسی در عراق برای ما بسیار اهمیت دارد و عراق امن و باثبات موجب امنیت و ثبات در منطقه می‌شود.

روحانی با تشکر از مردم عراق به دلیل میهمان‌نوازی به ویژه در ایام اربعین نسبت به ملت ایران ابراز داشت: برای این سفر اهمیت بسیاری قائل هستیم و از مقامات عراقی به ویژه آقای رئیس‌جمهور تشکر می‌کنیم و امیدواریم روز به روز شاهد توسعه علائق و همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف میان ایران و عراق باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز