خبرگزاری کار ایران

در ادامه بررسی اصلاح لایحه انتخابات؛

ماده مربوط به شرایط نامزدهای انتخابات به کمیسیون شوراها ارجاع شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۶۳۳

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ماده مربوط به شرایط عمومی و اختصاصی نامزدهای انتخاباتی مجلس را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ارجاع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جریان بررسی اصلاح قانون انتخابات مجلس نمایندگان با ارجاع ماده ۱۲ این طرح به کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

از مجموع مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن ۱۷۰ رأی موافق، ۳۶ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع با این ارجاع موافقت کردند.

گفتنی است این ماده مربوط به شرایط عمومی و اختصاصی نامزدهای انتخابات است و از جمله موارد مطروحه در آن دارا بودن مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد، حداقل سن ۳۰ سال و حداکثر سن ۷۵ سال، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و انقلاب، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه است.

 در ادامه جلسه ماده ۱۳ این طرح را با ۱۴۰ رأی موافق، ۵۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی به کمیسیون شوراها ارجاع دادند که در این ماده موضوع چگونگی ثبت‌نام داوطلبان در حوزه‌های انتخابیه فرعی قید شده بود.

علاوه بر این در این ماده آمده است که هر داوطلب نمایندگی باید خود یا یکی از والدینش متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه فرعی محل ثبت نام باشد یا سابقه حداقل ۱۰ سال سکونت غیر مستمر یا سابقه حداقل پنج سال سکونت مستمر متصل به زمان ثبت نام در آن محدوده با سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آن حوزه را داشته باشد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز