خبرگزاری کار ایران

شمخانی در جمع خبرنگاران:

نیازهای دفاعی‌مان به ما دیکته می‌کند چه کاری انجام دهیم/ سفرهای بیهوده‌ نتانیاهو تاثیری بر حضور ایران در سوریه نخواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۷۳۵۲۲۴

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایران در جهت کمک به دولت و ملت سوریه در این کشور است و تا وقتی دولت سوریه بخواهد، هست و حرف‌ها و اقدامات بی‌فایده نتانیاهو و سفرهای بیهوده‌اش تاثیری نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی شمخانی صبح امروز در حاشیه دومین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به عنوان عضو هیات نظارت بر برجام راه تامین منافع و عزت ملی در موضوع FATF را چه می‌دانید، گفت: این موضوع جدیدی نیست که نسبت به مسائل امنیت ملی، عناصری در داخل باشند که مدافع، مخالف یا مروج آن باشند. ما در چهل سال انقلاب این وضعیت را زیاد داشتیم.

وی تاکید کرد: نهادهای قانونی روشنی در بحث‌های امنیتی، قانونی و مشورتی داریم که هر کدام در این مسیر وظایف خود را انجام می‌دهند. امیدواریم در این کشاکش که ایران همه وظایف خود را انجام داده است و آژانس بین المللی انرژی اتمی برای چهاردهمین بار پایبندی ایران به تعداتش را تایید کرد بتوانیم آنچه حق ملت است را برگردانیم و محقق شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور ایران در سوریه گفت: حضور ایران مبتنی بر درخواست دولت این کشور است و ۴۰ سال است نبرد در دو جبهه ثبات خواهان و بی‌ثبات خواهان در منطقه در جریان است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز کفه ترازو بین این دو مشخص می‌کند بی‌ثبات‌خواهان هیچ‌گاه موفقیت ندارند و این در منطقه نفت‌خیز ما کاملا مشخص است. ایران در جهت کمک به دولت و ملت سوریه در این کشور است و تا وقتی دولت سوریه بخواهد، هست و حرف‌ها و اقدامات بی‌فایده نتانیاهو و سفرهای بیهوده‌اش تاثیری نخواهد داشت.

دریابان شمخانی در پاسخ به سوالی درخصوص واکنش ایران به اقدامات گروه‌های تروریستی در پاکستان عنوان کرد: این موضوع هنوز در دستور کار قرار دارد و دولت پاکستان متعهد است از ورود ضدانقلاب از مرزهایش به ایران جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: ما هم حتما و بدون شک آنچه به عنوان وظیفه‌مان است در صیانت از امنیت مردم ایران در مرز پاکستان انجام می‌دهیم. پیروزی ثبات‌خواهان در سوریه و منطقه امروز به وسعت خاورمیانه است.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره تهدید اروپا نسبت به فعالیت‌های موشکی ایران گفت: ما در ارتباط با برد موشک، قدرت تخریب موشک و دقت و آماده‌سازی آن به عنوان چهار محور مهم توانمندسازی موشکی با هیچ‌کس مشاوره نمی‌کنیم و از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیریم بلکه نیازهای دفاعی‌مان به ما دیکته می‌کند چه باید کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز