خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار همتای افغانستانی:

مشترکات تاریخی و فرهنگی اصلی‌ترین عامل بازدارنده در برابر سیاست‌های دشمنان است

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۹۵۰

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار با حمداله محب، مشترکات تاریخی و فرهنگی دو ملت را عامل پیوند و همبستگی عمیق دو کشور همسایه دانست وآن را اصلی ترین عامل بازدارنده در برابر سیاست های تفرقه افکنانه دشمنان برشمرد.

به گزارش ایلنا، علی شمخانی در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه همکاری‌های گسترده و راهبردی میان ایران و افغانستان و استمرار گفت‌وگوهای امنیتی میان دو کشور، بر دستیابی به راه حل های پایدار در مسیر برقراری امنیت در مرزهای مشترک دو کشور تاکید کرد.

وی مشترکات تاریخی و فرهنگی دو ملت را عامل پیوند و همبستگی عمیق دو کشور همسایه دانست وآن را اصلی ترین عامل بازدارنده در برابر سیاست های تفرقه افکنانه دشمنان برشمرد.

وی افزود: گسترش ناامنی و ترور، سیاست دیرینه برخی قدرت ها برای استهلاک ظرفیت های ملی و جایگاه منطقه ای کشورهای اسلامی بوده و همواره از این ابزار به منظور توجیه دخالت های نظامی، سیاسی و اقتصادی خود بهره جسته‌اند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز تولید وقاچاق مواد مخدر به محل اصلی تامین مالی گروه‌های تروریستی تبدیل شده است و این موضوع متاسفانه با هدایت برخی کشورهای فرامنطقه ای در طول دوران حضور نظامی خود در افغانستان گسترش یافته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: عدم توجه کافی وتاخیر در اتخاذ راهکارهای مقابله جدی با روند فزاینده تروریسم، منجر به ظهور نسل جدیدی از تهدیدات غیر قابل پیش بینی به ویژه در کشور افغانستان خواهد شد.

حمداله محب مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان نیز با تشکر از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری این نشست و موفق عنوان کرد آن تاکید کرد: تررویسم یک تهدید مشترک برای همه به شمار می رود و با همکاری کشورهای منطقه می توان آن را شکست داد.

وی با بیان این‌که «عزم دولت و ملت افغانستان توسعه روابط صمیمانه با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران است»، خواستار تداوم تلاش های جمعی در سطح منطقه برای ایجاد امنیت پایدار در مرزها و کمک به مبارزه با تروریسم و ترانزیت مواد مخدر شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز