خبرگزاری کار ایران

دیدار سفیر ایران در ژاپن با استاندار توکیو

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۷۳۷

سفیر کشورمان در ژاپن با شهردار (استاندار) توکیو دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار استاندار توکیو نودمین سالگرد برقراری روابط سیاسی بین دو کشور را تبریک گفت و از برنامه‌های تنظیم شده برای این‌سال قدردانی کرده و حمایت خود از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای نودمین سالگرد روابط را اعلام کرد.

یوریکو کوئیکه با اشاره به علاقه‌مندی دانش‌آموزان ژاپنی به مطالعه و تحقیق درباره ایران اظهار امیدواری کرد بستر مناسبی برای همکاری فرهنگی با این مدارس فراهم شود.

مرتضی رحمانی موحد سفیر کشورمان در توکیو نیز در این دیدار اظهار کرد: پیشینه تاریخی روابط و ارتباطات مردمی بین دو کشور به هزار سال قبل باز می‌گردد و خوشبختانه شاهد توسعه روابط و افزایش همکاری و علاقمندی مردم دو کشور هستیم.

سفیر کشورمان در این ملاقات برنامه‌های فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی تنظیم شده برای توسعه روابط به مناسبت امسال را تشریح کرده و از خانم استاندار توکیو دعوت کرد در مراسم فرهنگی سفارت شرکت کند.

رحمانی موحد با اشاره برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو، برنامه‌ریزی‌های جمهوری اسلامی ایران برای شرکت مؤثر تیم‌های مختلف ایرانی در این رویداد بزرگ ورزشی را بیان کرده و آمادگی سفارت برای همه گونه همکاری را اعلام کرد.

سفیر کشورمان در ژاپن همچنین ضمن برشمردن سابقه همکاری‌های دو کشور در حوزه شهری، با ابلاغ سلام شهردار تهران، از وی برای سفر به کشورمان دعوت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز