خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد آذری جهرمی از تعمیم قطع اینترنت یک شرکت به کل کشور/ وزارت ارتباطات برگزار کننده این مانور نیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۰۲۸

وزیرارتباطات و فناوری تاکید کرد: فرآیند بررسی پایداری نیاز به قطع اینترنت نداشته و می‌شود با شیوهای دیگری صورت گیرد. اما در هر حال قطع اینترنت یک شرکت به قطع اینترنت کل کشور تعمیم داده شد و این کج‌سلیقگی در به کار بردن کلمات، فضایی را ایجاد کرد که خوشایند نبود.

محمد جواد آذری جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره اینکه آیا وزرات ارتباطات برگزارکننده مانور قطع اینترنت است و با این وزارتخانه هماهنگی صورت گرفته است، گفت: برگزارکننده این کار وزارت ارتباطات نیست، هماهنگی برگزاری یک چنین اقداماتی را در مرکز ملی فضای مجازی انجام می‌دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همانگونه که دیشب گفتم اهمیت پایداری زیرساخت‌های ارتباطی  کشور بسیار حائز اهمیت است و اگر این ارتباطات دچار مشکل  شود، حتما زندگی مردم دچار مختل می‌شود.

وی ادامه داد: شورای عالی فضای مجازی به مراکز حساس که زیرساخت‌های بانکی یکی از آن‌ها است، اعلام کرد که  شبکه خود را پایدار کنند که آن‌ها هم این کار را انجام داده‌اند و در حال ارزیابی هستند.

جهرمی افزود: چیزی که من روز گذشته مطلع شدم این است که بانک مرکزی بعد از این که فرآیند ارزیابی بانک‌ها تمام شده، سراغ شرکت‌های پرداخت رفته است که شرکت سداد یکی از این شرکت‌هاست که بنا بوده این ارزیابی را انجام دهد. 

وی افزود: در مورد اینکه نحوه مکاتبه بین بانک مرکزی و شرکت سداد چگونه بوده است، چیزی مشاهده نکرده‌ام اما نحوه اطلاع‌رسانی شرکت سداد به شدت ایجاد حساسیت کرده و مطالبی که در انتهای نامه نوشته شده است، متناسب با آن تصمیمات نبوده که همین امر  یک ابهام و نگرانی در ذهن مردم ایجاد کرده است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد:‌ فرآیند بررسی پایداری نیاز به قطع اینترنت نداشته و می‌شود با شیوهای دیگری صورت گیرد. اما در هر حال قطع اینترنت یک شرکت، انتصاب داده شد به قطع اینترنت کل کشور و این کج‌سلیقگی در به کار بردن کلمات، فضایی را ایجاد کرد که خوشایند نبود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز