خبرگزاری کار ایران

بیادی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

در مجلس غیرپاسخگو هر اتفاقی محتمل است/ مردم از جناح‌هایی که به صورت باندی اداره می‌شوند، عبور کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۶۱۹

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان اظهار کرد: معضلاتی که وجود دارد نتیجه این است که مردم هیچ کاره هستند و فقط به درد زمان انتخابات ویا مرگ بر فلانی و یا درود بر فلانی می خوردند.

حسن بیادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، دربیان ارزیابی خود از عملکرد مجلس دهم، گفت: نکته مهم این است که اصلا ما مجلس داریم یا نداریم؟ این مجلس آیا مورد قبول جامعه ما هست یا نیست؟ هماهنگ با ساختارهای نظام هست یا نیست؟ این ارزشیابی‌ها را اگر انجام دهیم به بسیاری از سوالات پاسخ داده می‌شود. همین سوالات برای قوه مجریه و قوه قضائیه نیز صدق می‌کند در واقع معضلات موجود که تبدیل به فساد خانمان برانداز اداری شده در اکثر زیر مجموعه‌های قوای سه‌گانه وجود دارد.

وی تاکید کرد: یکی از دلایلی که مجلس به این سمت و سو کشیده می‌شود عدم وجود یک سیستم جامع مدیریتی در کشور است که کمبود آن در جامعه سیاسی و اجتماعی بطور جد احساس می‌شود این تحلیل به این معنا است که ساختار اداری کشور به شکل جزیره‌ای اداره و مدیریت می‌شود درصورتی که اکثر کشورهای بزرگ و پیشرفته دنیا به سمت مدیریت‌های یکپارچه رفته‌اند. در مدیریت جزیره‌ای مردم هیچ نقشی ندارند یعنی تنها کسانی‌که نقش دارند فقط مسئولان و باندهای حکومتی هستند  اما در مدیریت یکپارچه مردم بصورت جدی نقش دارند و این نقش هم بیشتر از طریق احزاب ایفا و اعمال می‌شود.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان اظهار کرد: وقتی نقش مردم از طریق احزاب اعمال شود آنگاه این احزاب هستند که باید پاسخگوی مردم و دیگر اجزای حکومتی باشند. جامعه‌ای که از طریق احزاب اداره نمی‌شود حتما از طریق باندهای متصل به قدرت و ثروت اداره می‌شود. مجلسی که خودش را پاسخگو به هیچ کس نمی‌داند در آن هر اتفاقی که صورت بگیرد، محتمل است.

این فعال سیاسی و اصولگرا خاطرنشان کرد: اختلالاتی که در مجلس وجود دارد از نتایج عدم وجود همین ساختار صحیح است. معضلاتی که وجود دارد نتیجه این است که مردم هیچ کاره هستند و فقط به درد زمان انتخابات و یا مرگ بر فلانی و یا درود بر فلانی می‌خوردند.

بیادی در پاسخ به این سوال که بروز و ظهور فعالیت‌های حزبی در کشور را چگونه می‌بینید، عنوان کرد: همانطور که مدیریت تعریف دارد حزب و مدیریت حزبی هم دارای تعریف است و بیش از قرن‌ها تجربه به دنبال آن است. از تجربیات دیگر کشورهای دنیا می‌شود استفاده کرد و وجود احزاب و فعالیت ‌های آنان هیچ منافاتی با نظام ولایی و قانون اساسی ما ندارد.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید رویکرد مردم به جناح‌های موجود سیاسی در کشور چگونه خواهد بود، گفت: مردم از این دو جریان عبور کرده‌اند. جامعه از جناح‌هایی که به صورت باندی اداره می‌شوند و مردم هم در آن نقش ندارند، عبور کرده، شک نکنید بالاخره مردم راه خودشان را بلد هستند و خودشان راهکاری جدید پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز