خبرگزاری کار ایران

غلامی در جمع خبرنگاران:

گزارش اولیه حادثه دانشگاه آزاد ارائه شد/ نگران میزان رشد کم بودجه برای وزارت علوم هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۶۵۶

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد:با توجه به اینکه در بودجه وزارت علوم در لایحه بودجه ۹۸ محدودیت‌هایی وجود دارد، از رقم و میزان رشد کمی که برای این وزارتخانه پیش‌‌بینی شده، نگران هستیم و امیدواریم که این موضوع اصلاح شود.

 

به گزارش ایلنا، منصور غلامی ظهر امروز در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره‌ رسیدگی‌های انجام شده درخصوص حادثه واژگونی اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: از روز نخست حادثه، بدون انجام هیچ گونه تبلیغاتی، وزارت علوم بررسی‌‌‌های خود را در این زمینه آغاز کرد و نماینده وزیر و مسئولان بخش حراست و معاونت پشتیبانی وزارت علوم موضوع را پیگیری کردند.

وی با بیان اینکه پیگیری‌‌های وزارت علوم در ابتدا رسیدگی هرچه بهتر وضعیت مجروحان بود، اظهار داشت: سپس بررسی علل و عوامل حادثه در دستورکار وزارت علوم قرار گرفت. در جلسه گذشته هیات دولت هم رئیس‌‌جمهور دستور بررسی موضوع را صادر کرد که در جلسه امروز گزارش اولیه این رسیدگی‌ها ارائه شد.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه بیشتر بخش حادثه انجام شده مربوط به حوزه فنی و اجرایی است، تصریح کرد: شاید مسئولان مربوطه کمتر توجه داشتند که ممکن است چنین حادثه‌ای اتفاق بیافتد. قطعا باید کارهایی انجام شود تا دیگر شاهد چنین وضعیتی نباشیم.

غلامی درباره تاثیر کاهش تعداد دانشجویان جذبی در کاهش بودجه ۹۸ وزارت علوم خاطرنشان کرد: تدوین لایحه بودجه به صورت بررسی عملکردی انجام شده و یکی از آیتم‌های آن تعداد دانشجویان است که معمولا در زمان تنظیم لایحه آمار دانشجویان جدید خیلی در دسترس نیست. 

وی با بیان اینکه چیزی که الان در بودجه وجود دارد، تحت تاثیر کاهش تعداد دانشجویان نیست، ابراز داشت: با توجه به اینکه در بودجه وزارت علوم در لایحه بودجه ۹۸ محدودیت‌هایی وجود دارد، از رقم و میزان رشد کمی که برای این وزارتخانه پیش‌‌بینی شده، نگران هستیم و امیدواریم که این موضوع اصلاح شود. 

وزیر علوم  ادامه داد: اغلب نگرانی‌ها نیز در حوزه‌ هزینه‌های جاری دانشگاه‌ها است؛ در واقع به جز حقوق و مزایا رقم قابل توجهی در این زمینه پیش‌بینی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز