خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم:

جوانان را نتوانسته‌ایم به علوم انسانی علاقه‌مند کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۹۲۸

وزیر علوم با بیان اینکه باید در بخش‌های اجرایی و سیاستگذاری، جوانان را به سمت تحصیل در رشته‌های علوم انسانی علاقه‌‌‌مند کنیم، تاکید کرد: گاهی مسیر یک کاری را نگاه می کنیم و می‌گوییم چه زمانی به مقصد می‌رسیم، اما واقعیت این است که راه طی شده هم کم نیست، شاید در دانشگاه‌ها نتوانستیم به حدی که لازم است علوم انسانی را در جایگاه راستین خود بنشانیم و دلیلش هم این است که نتوانستیم جوانان را به این سمت و سو علاقه مند کنیم و ما باید رقابت مراکز علمی را برای ورود به علوم انسانی ایجاد و تشدید می کردیم.

 

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در آیین گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) که عصر امروز در محل این سازمان برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به فعالیت‌‌‌های مرحوم احمدی، بنیانگذار سازمان سمت گفت: من از دوران گذشته که خدمت آن مرحوم می‌‌‌رسیدم احساس شاگردی به ایشان داشتم و روزهای آخر هم که نزد او بودیم، همواره نگران مجموعه سمت و توسعه و پیشرفت آن بود.

وی با بیان اینکه سازمان سمت از ابتدای تأسیس و در حین رشد و توسعه، از مراکز مورد اعتماد در چاپ و نشر کتب دانشگاهی بوده است، اظهار داشت: از ضمانت‌‌‌‌هایی که دانشگاه‌‌‌ها در مورد سازمان سمت به آن توجه داشتند، حضور مرحوم احمدی در راس این سازمان بود چراکه آن مرحوم همه آثار منتشره شده توسط این سازمان را می‌‌خواند تا ایرادی نداشته باشد و از این نظر کتاب‌‌‌های سمت همواره با اعتبار خوبی در دانشگاه‌‌ها پذیرفته شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه باید در بخش‌‌های اجرایی و سیاست‌‌گذاری، جوانان را به سمت تحصیل در رشته‌‌های علوم انسانی علاقه‌‌‌مند کنیم، تصریح کرد: گاهی مسیر یک کاری را نگاه می‌‌‌کنیم و می‌‌‌گوییم چه زمانی به مقصد می‌‌رسیم، اما واقعیت این است که راه طی شده هم کم نیست، شاید در دانشگاه‌‌ها نتوانستیم به حدی که لازم است علوم انسانی را در جایگاه راستین خود بنشانیم و دلیلش هم این است که نتوانستیم جوانان را به این سمت و سو علاقه‌‌مند کنیم و ما باید رقابت مراکز علمی را برای ورود به علوم انسانی ایجاد و تشدید می‌‌کردیم.

منصوری افزود: باید در بخش‌‌های اجرایی و سیاستگذاری، این موارد مورد توجه قرار گیرند، در حوزه اجرایی ستاد وزارت علوم شاید انگیزه‌‌های کوچکی را بتوانیم فراهم و استفاده کنیم، اما چاره کار نیست و تقاضا دارم روی این موضوع کار شود و می‌‌توان با داشتن مجموعه‌‌ای از استادان، این رغبت را اگرنه در میان همه علاقه‌‌مندان بلکه بخش متناسبی از دانشجویان ایجاد کرد زیرا جهان امروز توسط صاحبان اندیشه در علوم انسانی سیاستگذاری و مدیریت می‌‌شود.

وزیر علوم ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌‌‌های اساتید این زمینه فراهم شود که بتوانیم استعدادهای توانمند را به سمت تحصیل در علوم انسانی و تامین پشتوانه علمی آینده کشور سوق دهیم.

در پایان این آیین و با حضور وزیر علوم، از مرحوم احمدی، موسس سازمان سمت با اهدای لوح سپاس تقدیر شد و پژوهشگران برتر سازمان سمت و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی لوح تقدیر گرفتند.

همچنین از دو عنوان کتاب که با همکاری مشترک سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌‌ها (سمت) و شورای تحول و ارتقای علوم انسانی منتشر شده بود، رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز