خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کُند شدن روند کاری و ایجاد محدودیت در دانشگاه‌ها به دلیل برخی مداخله‌ها/ استقلال دانشگاه باید تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۹۵۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در برخی مواقع ورودهایی در بعضی از مسائل دانشگاه‌ها اتفاق افتاده که باعث ایجاد محدودیت در دانشگاه‌ها، کُند شدن روند کاری و یا حتی تغییر جهت دانشگاه‌ها شده‌است.

منصور غلامی (وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اظهارات اخیر وزیر بهداشت مبنی بر دخالت دولت و مجلس در امور دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها و مراکز دولتی زیرمجموعه دولت هستند و تحت پوشش و قوانین دولتی اداره می‌شوند، اما اگر بحث مورد نظر درباره استقلال دانشگاه‌ها باشد، ما هم اعتقادمان این است که تمام مجموعه‌های علمی در دنیا مستقل‌اند و به تعبیر دیگر از یک استقلال نسبی برخوردار هستند.البته این استقلال نیز در مجموعه‌های علمی و دانشگاهی ما وجود دارد، اما باید تقویت شود.

وی در خصوص چگونگی تقویت استقلال در دانشگاه‌ها توضیح داد: این تقویت استقلال می‌تواند به صورت برنامه‌‎ریزی و سیاست‌گذاری در خصوص اداره امور دانشگاه‌ها باشد که صرفا به عهده مجموعه مدیریت دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مسئول باشد، البته آن هم باید در چارچوب قوانین ملی صورت بگیرد.

غلامی گفت: در برخی مواقع به نوعی ورودهایی در بعضی از مسائل دانشگاه‌ها اتفاق افتاده که باعث ایجاد محدودیت در دانشگاه‌ها، کُند شدن روند کاری و یا حتی تغییر جهت دانشگاه‌ها شده‌است و اینها  مواردی هستند که حتی موردنظر وزیر بهداشت هم بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان با تاکید بر حمایت از پروژه‎های کاربردی گفت: از پژوهش‌های کاربردی حمایت مالی و حتی حمایتی از نوع خاص می‌کنیم تا به بهبود شرایط، امکانات علمی و اقتصادی کشور کمک بیشتری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز