خبرگزاری کار ایران

موگرینی:

ساز و کار مالی ویژه ایران و اروپا تا پایان امسال اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۹۱۷

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اجرایی شدن ساز و کار مالی ایران و اروپا تا آخر امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از ینی شفق؛ فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از اجرایی شدن ساز و کار مالی ایران و اروپا تا پایان امسال خبر داد.

موگرینی اعلام کرد که سازوکار ویژه مالی برای تجارت غیردلاری شرکت‌ها با ایران تا پایان سال جاری میلادی اجرایی خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص زمان اجرایی شدن ساز و کار مالی ایران و اروپا گفت: انتظار دارم که سازوکاری مالی در هفته‌های آینده و قبل از  پایان سال جاری به عنوان راهی برای حفظ و ارتقای تجارت مشروع و قانونی با ایران اجرایی شود.

وی در خصوص روند پیشرفت این طرح گفت: خوشبختانه  کارمان به خوبی در حال پیشرفت است.

موگرینی در ادامه صحبت‌هایش در خصوص حمایت از برجام به خبرنگاران گفت : همه اعضای اتحادیه اروپا به حفظ این توافق اعتقاد داشتند و همین امر باعث شد ما تلاش خود را برای اجرای کامل برجام به کار بگیریم.

وی در ادامه اضافه کرد حمایت همه‌جانبه ما از برجام به این معنی نیست که مسائل دیگر را نادیده بگیریم.

بعد از خروج ترامپ از برجام، اتحادیه اروپا همواره از تلاش خود برای حفظ برجام صحبت کرده است این در حالی است که ایران هم در این خصوص هشدار داده که در صورت عدم پایبندی اتحادیه اروپا به برجام از این توافق خارج خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز