خبرگزاری کار ایران

حاضری در گفت‌وگو با ایلنا:

شوق و انگیزه از جریان دانشگاهی گرفته شده است/ عرصه را برای نشاط دانشجویی تنگ نکنیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۶۱۹

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: روندهای غلط بستن فضای آزادی‌های سیاسی در مجامع دانشگاهی به جریانی تبدیل خواهد شد که دیگر آن پتانسیل فرهنگ مقاومت برای مقابله با دشمن و استعمار خارجی را نداشته و در مقابل تبدیل به خشم فروخورده‌ای می‌شود که علیه عوامل داخلی ظاهر می‌شود.

علی محمد حاضری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برخی تنگ‌نظری‌ها در خصوص روز دانشجو گفت: گاهی شاهد سیاست‌هایی هستیم که منجر به جهت‌گیری به سمت بستن فضای سیاسی و محدود کردن فعالیت‌ها سیاسی می‌شود که در مقاطعی هم ممکن است از سوی برخی نیروهای سیاسی در مسیر تثبیت قدرت حاکمه تلقی شود. 

وی ادامه داد: این درحالی است که این روندهای غلط بستن فضای آزادی‌های سیاسی در مجامع دانشگاهی به جریانی تبدیل خواهد شد که دیگر آن پتانسیل فرهنگ مقاومت برای مقابله با دشمن و استعمار خارجی را نداشته و در مقابل تبدیل به خشم فروخورده ‌ی می‌شود که علیه عوامل داخلی ظاهر می‌شود. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که این محدودیت‌ها و اعمال نظرهای سلیقه‌ای در روز دانشجو تا چه میزان بر جنبش دانشجویی و جامعه دانشگاهی تاثیر خواهد، گفت: مساله امروز ما محدودیت‌ها در روز دانشجو نیست؛ شاید دانشجویان در این روز از آزادی به مراتب بالاتری در فضای دانشگاه برخوردار باشند اما در طول سال و شرایط عادی جامعه فضا خفه می‌شود تا در روز دانشجو شاهد چنین فضایی باشیم.

وی افزود: وقتی شوق، ذوق و انگیزه را از جریان دانشگاهی می‌گیریم ببینیم در مقابل این دانشجو دیگر انگیزه‌ای ندارد تا امروز در مسیر همان هدفی قرار بگیرد که اساسا روز دانشجو بر مبنای آن شکل گرفته و آن اصل چیزی جز مقابله با نفوذ نبود. قبول کنیم ما در طول سال گذشته و سال‌های گذشته عرصه را بر نشاط دانشجویی تنگ کردیم درحالی کهاین کار غلط است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز