خبرگزاری کار ایران

بدی در نطق میان دستور:

خلاف جهت منافع کشاورزان حرکت نکنید

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۹۲۴

یک نماینده مردم اردبیل گفت: مگر دولت جمهوری اسلامی به کل کشور تعلق ندارد؟ چرا لابی های چند استان معدود در کابینه باید منافع عموم مردم را خدشه دار کنند؟ سیب زمینی کاران اردبیلی چه تفاوتی با برنج کاران شمالی دارند که یکی مورد غضب دولت و یکی مورد لطف بیش از حد آن قرار می گیرد؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، صدیف بدری  در نشست علنی امروزمجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج و روز نیروی دریایی و گرامیداشت روز مجلس، گفت: فرا رسیدن روز مجلس و سالروز شهادت آیت الله مدرس را گرامی داشته و توفیقات روزافزون همه همکاران خود را در مجلس شورای اسلامی که تجلی گاه خواست و اراده ملت و رکن اساسی مردم سالاری دینی است از درگاه خداوند مسئلت می نمایم.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، افزود: یا ایها الذین امنوا کونو قوامین بالقسط(ای کسانی که ایمان آورده اید قیام کنندگان دائمی به عدالت باشید.)، امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات مملکت که به نارضایتی عمومی دامن می زند عدم رعایت عدالت در طبقات اجتماعی، اقشار جامعه، کارمندان ارگان های دولتی و عمومی و مناطق استان های مختلف کشور است، هر گونه فعالیت دولت به خصوص در فصل بودجه بندی باید در راستای کاهش تبعیض های ناروا و توسعه متوازن کشور باشد.

بدری خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: استان اردبیل در انتظار سفر حضرتعالی است، اگر چه این امر اقدامی مثبت است ، اما کارنامه دولت های یازدهم و دوازدهم در استان اردبیل چندان قابل قبول نمی باشد، سهم استان اردبیل از بودجه های عمومی قربانی باز توزیع ناعادلانه اعتبارات و فرصت های ملی در بین استان ها است و جنابعالی به عنوان رئیس جمهور باید در صف اول رفع این معضل باشید.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در هفت ماه نخست سال ۹۷ در استان اردبیل شاهد افزایش ۴۶ درصدی آمار فوتی ها نسبت به سال گذشته هستیم، آمار تلفات منجر به فوت فقط در یکی از محورها ۳۱ فوتی است تکمیل هر چه سریعتر پروژه راه آهن اردبیل-میانه و توسعه بزرگراهی جاده های استان اردبیل در راستای افزایش ایمنی تردد در استان هدفگذاری شده است.

بدری افزود: خوشبختانه با پیگیری های گسترده از همین تریبون مجلس پروژه راه آهن اردبیل در اولویت دولت قرار گرفت، اختصاص فاینانس داخلی ۷۵۰ میلیارد تومانی به پروژه اقدام موثر دیگری در این خصوص بود که در کنار افزایش اعتبارات دولتی زمینه اختصاص بودجه سالانه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به پروژه را فراهم آورد، با این اقدامات ریل گذاری مناسبی برای تکمیل پروژه انجام شده و تداوم این روند و حرکت با زمانبندی دقیق برای تکمیل و بهره برداری از آن تا پایان دولت دوازدهم تکلیفی است که بر دوش جنابعالی که از چهره های کاربلد، با سابقه و خوش فکر کابینه هستید، قرار دارد تا انشالله شاهد به ثمر نشستن امید مردم قدرشناس اردبیل در خصوص شبکه ریلی در دوران وزارت جنابعالی باشیم.

وی اظهار کرد: طی سه سال گذشته با تعریف ردیف بودجه برای محورهای اصلی استان، توسعه بزرگراهی استان اردبیل آغاز شده است، اکنون که در زمان بودجه نویسی برای سال ۹۸ قرار داریم لازم است تا با پیش بینی بودجه متناسب با نیازهای استان اردبیل و تخصیص به موقع آن به محرومیت استان در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پایان داده شود.

بدری در بیان دیگر مشکل موجود در حوزه انتخابیه اش، یادآورشد: مساله دیگر استان اردبیل که موضوع روز کمیسیون اقتصادی مجلس هم بود، بحث نحوه واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی است، واگذاری کشت و صنعت و دامپروری مغان از همان ابتدا چالش های زیادی نزد افکار عمومی ایجاد کرد، چرا که هم نحوه قیمت گذاری قابل قبول نبود و هم اهلیت خریدار تایید نشده است.

وی بیان کرد: واگذاری کشت و صنعت مغان با شرایط فعلی در تضاد با منافع اقتصادی مردم ولایت مدار استان است و قیمت گذاری صورت گرفته به هیچ عنوان با ارزش واقعی دارایی های شرکت تطابق ندارد، تصویب طرح تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری شرکت در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس گامی بزرگ در جهت احقاق حقوق اقتصادی اهالی حق شناس مغان و استان اردبیل است و من به نمایندگی از موکلین خود از رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس کمال سپس و قدردانی را دارم.

بدری خطاب به دولت، گفت: از دولت می خواهم در اسرع وقت نسبت به ابطال واگذاری اقدام کند، چرا که معتقدیم هر تصمیمی به غیر از این منافع مردم استان اردبیل را تهدید می کند و ما نمی خواهیم و نخواهیم گذاشت نیشکر هفت تپه دیگیری در قلب مغان اردبیل ایجاد شود.

وی خطاب به وزیر جهادکشاورزی، خاطرنشان کرد: تورم افسار گسیخته همچون سنگی است که به یک حوض آب انداخته می شود و موج های ایجاد شده توسط آن همه اقشار جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، چرا در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی پیش رو این مهم را لحاظ نکردید؟ افزایش فقط ۱۴ درصدی قیمت خرید گندم نسبت به سال قبل حتی بدون توجه به آمار رسمی تورم در کشور در حالی که بازار تورم چندصد درصدی را تجربه می کند تبعات جبران ناپذیری همچون کاهش کشت این محصول استراتژیک، قاچاق آن به خارج از مرزها و بالتبع آن ازبین رفتن امنیت غذایی هموطنانمان را در پی خواهد داشت، کشاورز بیچاره تا کی باید چوب سوء مدیریت‌های شما را بخورد؟

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: سیاست های دولت در قبال فعالان اقتصادی و تولیدی باید عادلانه باشد، چیزی که حداقل در خصوص کشاورزان سیب زمینی کار اردبیلی رعایت نشده است، مسئول سیاست های یک بام و دو هوای دولت در بخش کشاورزی کیست؟ از یک سو دستور ممنوعیت صادرات سیب زمینی که دسترنج اصلی کشاورزان زحمتکش اردبیلی است را صادر می کنید و از سوی دیگر شاهد مصوبه ای هستیم که تولید برنج را در انحصار دو استان شمالی کشور قرار می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: مگر دولت جمهوری اسلامی به کل کشور تعلق ندارد؟ چرا لابی های چند استان معدود در کابینه باید منافع عموم مردم را خدشه دار کنند؟  سیب زمینی کاران اردبیلی چه تفاوتی با برنج کاران شمالی دارند که یکی مورد غضب دولت و یکی مورد لطف بیش از حد آن قرار می گیرد؟

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: به این سوء مدیریت ها خاتمه دهید و بیش از این برخلاف جهت منافع کشاورزان حرکت نکنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز