خبرگزاری کار ایران

بدری در اخطار قانون اساسی:

مسئولان در جهت رفع مشکلات اقتصادی اقداماتی عملی و مثبت انجام دهند/ تیم اقتصادی دولت از افراد خبره تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۴۷۴

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس درباره حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ، گفت: انتظار می رود یک تیم اقتصادی متشکل از افراد خبره از طرف دولت و مجلس تشکیل شود.

به گزارش ایلنا،‌ صدیف بدری در نشست علنی امروز سه شنبه ۱۲ تیرماه مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به بندهای ۱، ۵ و ۹ اصل ۴۳ قانون اساسی گفت: در این بندها از حمایت از افزایش تولیدات کشاورزی و دامی جهت رفع نیازهای مردم و رسیدن به خودکفایی کشور و عدم وابستگی به واردات سخن به میان آمده است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه دولت امسال خرید تضمینی گندم را به قیمت سال ۹۶ اعلام کرده است. آیا دولت نمی داند هزینه گندم و دیگر محصولات کشاورزی بالا رفته است؟ و حتی به خاطر کمبود اعتبارات حاضر نشده است به اندازه نرخ تورم، قیمت خرید تضمینی را افزایش دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: چرا کمبود اعتبارات دولت را از جیب کشاورزان جبران می کنید؟ دولت که از حقوق شهروندی و کتابش رونمایی می کند، کجای قانون و شرع به شما اجازه ظلم به کشاورزان عزیز را داده است؟

وی با بیان این‌که طبیعی است با وضعیت نابسامان تولید گندم و کشاورزی در کشور هیچگاه به خودکفایی نخواهیم رسید، بیان کرد: این نکته به ذهن می رسد که شاید دست هایی در کار هستند که واردات گندم به کشور افزایش یابد که این روند باعث ضربه زدن به کشاورز و کشاورزی در کشور می شود، لذا مجلس باید به این موضوع ورود کرده و از حق کشاورزان دفاع کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در اخطاری دیگر با استناد به بندهای ۹ و ۱۲ اصل سوم قانون اساسی گفت: این بندها نیز بر توزیع اقتصاد عادلانه و ایجاد رفاه در کشور و جلوگیری از تبعیض ناروا تاکید دارند، ولی متاسفانه افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم روز به روز و ساعت به ساعت شده است و باز هم متاسفانه دولت و مجلس هیچ اقدام مناسبی در جهت کنترل قیمت ها و بهبود شرایط اقتصادی انجام نمی دهند.

بدری ادامه داد: انتظار می رود یک تیم اقتصادی متشکل از افراد خبره از طرف دولت و مجلس تشکیل شده و با حضور رسانه ملی، برنامه ها و نقشه های برون رفت از این وضعیت نابسامان را برای مردم تشریح کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: مردم و فعالان اقتصادی در سردرگمی به سر می‌برند و جای تعجب دارد که دولت و مجلس بسیار منفعلانه عمل می کنند، لذا شایسته است که مسئولان در جهت رفع مشکلات اقتصادی و بهبود شرایط اقداماتی عملی و مثبت انجام دهند.

وی ادامه داد:انتظار می رود یک تیم اقتصادی متشکل از افراد خبره از طرف دولت و مجلس تشکیل شده و با حضور در رسانه ملی، برنامه ها و نقشه های برون رفت از این وضعیت نابسامان را برای مردم تشریح کنند.

 

 


 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز