خبرگزاری کار ایران

سرمست:

نباید در بیان مواضع و دفاع از عملکرد دولت لکنت زبان داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۳۲۰

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه هیچ کشور و نظام سیاسی نمی‌تواند بپذیرد که نمایندگان عالی دولت مخالف برنامه‌های دولت باشند، گفت: ما در بیان مواضع و دفاع از عملکرد دولت نباید لکنت زبان داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، بهرام سرمست در ادامه سلسله جلسات اعضای شورای مشورتی کارکنان با معاونان وزیر و مدیران ستاد وزارت کشور با بیان اینکه هیچ مدیری بی نیاز از مشورت با همکارانش نیست اظهار کرد: اگر مدیری خود را بی نیاز از مشورت و همفکری بداند این نقطه، نقطه سقوطش خواهد بود.

وی به بحث آموزش اشاره کرد و گفت: در مدل‌های مدیریتی فرد قبل از ورود به سیستم، آموزش می بیند و در ضمن خدمت هم مهارت و آموزش را همچنان باید کسب کند.  برای انتصاب از مدل ترکیبی استفاده می کنیم که شامل رشته تخصصی و مهارت است که در طول دوره خدمت هم اگر کسی نیاز به آموزش داشته باشد، آموزش ها تکرار می شود. تاکنون سه دوره تخصصی آموزشی برای فرمانداران جدیدالانتصاب با همکاری مرکز مطالعات راهبردی و آموزش برگزار شده است.

سرمست خطاب به اعضای شورا گفت: این شورا نباید به یک شورای صنفی تقلیل پیدا کند، مطالبات صنفی حتما باید لحاظ شود ولی در یک مرحله بالاتر، شأن این شورا خیلی فراتر است. این شورا باید بتواند در امر سیاستگذاری در سطح کشور برای حوزه سیاسی خوراک فکری و راهبرد ارائه دهد.

وی دومین اولویت در حوزه سیاسی را با توجه به رویکرد وزیر کشور مبنی بر ارتقای درون سازمانی همکاران در تمامی حوزه ها در سراسر کشور در مجموعه وزارت کشور دانست و افزود: از نظر ارتقای درون سازمانی یک حرکت جدی و مدیریت جهادی در دوره آقای  رحمانی فضلی شروع شده است که در طول چهل سال گذشته وزارت کشور بی سابقه است.

سرمست خاطرنشان کرد: معیارها و ارزش‌های حاکم بر انتصابات، استفاده از نیروهای متعهد در کنار تخصص بوده است. در واقع تعهد و تخصص دو بالی است که هر مدیر باید ازآن برخوردار باشد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: رویکرد علمی، تعهد و پایبندی به ارزش‌ها و انتساب به خانواده معظم شهداء یک اولویت برای ما بوده است.

سرمست همسویی با سیاست‌های دولت را یک معیار مهم در حوزه سیاسی دانست و گفت: هیچ کشور و نظام سیاسی نمی‌تواند بپذیرد که یک دولت با برنامه‌هایی به سرکار بیاید اما نمایندگان عالی دولت مخالف برنامه‌های دولت باشند؛ مهمترین سیاست، شفافیت و صداقت است. ما در بیان مواضع و دفاع از عملکرد دولت نباید لکنت زبان داشته باشیم.

وی افزود: پیشرفت پلکانی یا تجربه توأم با دانش باعث می شود افراد وقتی که پله پله مراحل تکامل را طی می کنند، از نظر خروجی و بهره وری عملکرد بهتری داشته باشند. سیاست اخلاقی و اخلاق مدارانه باید وجهه همت همه مسئولین نظام باشد و ما هم سعی می‌کنیم در کنار سیاست‌های علمی و تخصصی که داریم یک نگرش حرفه‌ای، اخلاق مدارانه و قانونمند به عرصه سیاست داشته باشیم که از جمله در برخورد با احزاب نیز این روش را داشته ایم. در طول این مدت در کمیسیون احزاب نسبت به دوره مشابه هفت برابر بازده کاری از حیث مصوبات و کنگره‌هایی که احزاب برگزار کردند و تعداد جلساتی که برگزار شده است، داشته‌ایم. همچنین یارانه احزاب بعد از چندین سال در این دولت احیا شد.

سرمست همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه منشور گفتگوی سیاسی، دستورالعمل ۱۰ ماده ای به تمام استانداران از سوی وزیر کشور ابلاغ شد و استانداران موظف شدند که گزارش‌های سه ماهه از هم‌اندیشی مداوم با احزاب، سازمان های مردم نهاد، تشکل‌های صنفی، مطبوعات و جریانات سیاسی داشته باشند و در واقع این شورای مشورتی را به نوعی در تمام استان‌ها تکثیر کردیم.

وی ادامه داد: طرح دیگر برای تضمین این موضوع، سامانه پایش مدیریت سیاسی است. شاخص های کمّی برای ارزیابی عملکرد حوزه سیاسی پیش بینی و طراحی شده است. این سامانه با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و آمار در حال اجراست و می‌توان گفت که دفتر سیاسی بیشترین همکاری در باب استقرار دولت الکترونیک را با این مرکز داشته است و بنا داریم در تمامی حوزه های مسئولیت در این راستا برنامه‌ریزی کنیم. سعی می‌کنیم که اهداف سازمان را به صورت سیستمی پیش ببریم چرا که به یک نگرش سیستمی باور داریم.

سرپرست معاونت سیاسی خاطر نشان کرد: در مجموعه وزارت کشور با تمامی حوزه ها تعامل داریم و در واقع اعضای یک تیم هستیم و به عنوان عضو این تیم سعی می‌کنیم نقش خود را درست ایفا کنیم و کارها را به بهترین شکل انجام دهیم که در حالت کلی در کارنامه وزارت کشور و دولت تدبیر و امید قابل دفاع باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز