خبرگزاری کار ایران

پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

برخی فقط با قوت لایموت زندگی می‌کنند/ مانند دوران جنگ بگذاریم مردم خودشان اوضاع را مدیریت کنند/«CFT» می‌تواند از فساد در کشور جلوگیری کند

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۵۰

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید مانند دوران جنگ به مردم اعتماد کنیم و بگذاریم اوضاع را مدیریت کنند، این‌گونه قطعا مشکلات حل خواهد شد.

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،‌ در خصوص این‌که این روزها کشور در شرایطی به سر می‌برد که مردم را نسبت به آینده و مسئولان بی‌اعتماد کرده است؛ چه باید کرد تا جلوی این اتفاق گرفته شود، گفت: باید دست از شعار برداریم اگر می‌خواهیم اعتماد به مردم بازگردد و مهم از آن این است که به قانون احترام بگذاریم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر چیزی را که قانون عنوان کرده است باید تمکین کنیم، بیان کرد: باورم این است که اگر به قانون عمل کنیم بسیاری از نارضایتی‌ها، ناامیدی‌ها و بی‌اعتمادی  در میان مردم حل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تبعیض، رانت و فسادهایی که وجود دارد مردم را بیش از پیش بی‌اعتمادتر و ناامیدتر می‌کند. 

این عضو فراکسیون امید با بیان این‌که باید به نقش مردم و مشارکت‌شان در تصمیم‌گیری‌ها اهمیت دهیم، عنوان کرد: نباید نقش مردم فقط رأی دادن باشد و یا هنگام راه‌پیمایی‌ها حضور فیزیکی‌شان مهم باشد باید بر طبق اصل ۵۹ قانون اساسی بگذاریم در بعضی از موارد مردم خودشان تصمیم بگیرند، این‌گونه عمل کردن اعتماد را به میان مردم باز‌می‌گرداند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای بازگشت امید و اعتماد به چه معیارهایی نیازمندیم، گفت: نخست این‌که مانند همه کشورهای دنیا و بر اساس قانون مردم را در سرنوشت‌شان مشارکت دهیم و احساس کنند در تصمیم گیری‌های نقش مهم و اساسی دارند.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مبارزه با رانت،‌ فساد و تبعیض مولفه دیگری در بازگردانی امید به جامعه است، هنگامی که مردم مشاهده کنند با فساد به طور جدی مبارزه می‌شود و فقط شاخ و برگ‌های آن زده نمی‌شود، قطعا نظرشان تغییر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: معتقدم تصویب « CFT » می‌تواند از فساد در کشور جلوگیری کند و از اینکه هر روز یک عده‌ای غنی‌تر و یک عده‌ای فقیرتر شوند، جلوگیری می‌کند. در حال حاضر مردم شرایط واقعا سختی را سپری می‌کنند برخی‌ها فقط با یک قوت لایموت زندگی می‌کنند.

پارسایی با بیان‌ این‌که باید با مردم شفاف و واقع‌بینانه سخن بگویم، اظهار کرد: مانند دوران جنگ باید به مردم اعتماد کنیم و بگذاریم خودشان اوضاع را مدیریت کنند، وقتی احساس مشارکت داشته باشند، قطعا مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز