خبرگزاری کار ایران

سید حسن خمینی در سالروز ارتحال امام(ره):

قواعد اقتصادی محتاج تدبیر و عقلانیت است

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۵۱۱

همت عالی عزم ملی می‌طلبد و عزم ملی نیز به وحدت ملی نیاز دارد و وحدت نیز به معنی همت یکایک من و شما است / اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه با همت و جهت ما در اقتصاد رفع محرومیت صورت بگیرد

یادگار بنیانگذار انقلاب اسلامی قواعد اقتصادی را محتاج تدبیر و عقلانیت دانست و تاکید کرد: باید با تدبیر واندیشه و بدور از شعار زدگی به فکر تحقق این مسئله بزرگ باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امروز اگر بخواهیم به پشت سر نگاه کنیم جز مشکلات، سختی‌ها و کینه‌ها نمی‌بینیم. پس باید به جلو نگاه کنیم و به آینده امید داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز خوشحالیم که پس از گذشت بیست و پنج سال از رحلت امام خدمت ایشان عرض کنیم که راه و یاد شما را در جمهوری اسلامی ادامه می‌دهیم. باید امروز یاد امام را بیش از هر زمان دیگری گرامی بداریم.

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی با تاکید بر ضرورت محرومیت‌زدایی در اندیشه و اهداف امام اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بزرگ امام و انقلاب که متناسب با نام‌گذاری امسال است رفع محرومیت از جمهوری اسلامی در گام اول، رفع محرومیت از میان مسلمانان در گام دوم و رفع محرومیت از اقصی نقاط جهان در گام سوم بوده است که در روزهای آغاز انقلاب با تعبیر مستضعفین مورد توجه قرار گرفت.

سید حسن خمینی با بیان اینکه این مفهوم و مسئله بعدها با تعبیر جنگ فقر و غنا مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: جنگ فقر و غنا به معنی فقیر و غنی نیست بلکه به معنای جنگ با سیستمی است که موجب پیدایش فقیر در جامعه می‌شود.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه در نگاه امام فقر محترم نیست بلکه فقیر محترم است، یادآور شد: استضعاف محروم است ولی مستضعفین به عنوان وارثین زمین محترم و محبوب هستند. نگاه حرکت ما باید به گونه‌ای باشد که جامعه در نهایت با محرومیت مواجه نشود چنانکه در روزهای آغاز انقلاب بیشترین نهادهایی که شکل گرفت به همین منظور بود تا به ضعفا کمک کنند و فقر را ریشه کن سازند.

وی با اشاره به دیدگاه‌های اقتصادی در زمان پیروزی انقلاب یادآور شد: انقلاب در روزگاری اتفاق افتاد که دو نظام اقتصادی بر جهان حاکم بود اما امام با اتکا به نیروی لایزال الهی، امید به قدرت خداوند و امید به همدلی راسخ ملی در پیوند با راه امام یک نیروی عظیم در کشور به وجود آورد مبنی بر اینکه ما می‌توانیم و این توانستن هم به نیروی فکری مردم و هم به بازوهای آن‌ها متکی و هم به فضای درونی و هم به فضای بیرونی کشور نظر دارد.

یادگار امام خمینی(ره) با بیان اینکه در نگاه امام، اسلام راه‌گشا است و مردم می‌توانند این راه‌گشایی را مشاهده کنند تاکید کرد: امام همواره به مسئولان گوشزد می‌کردند که همراه محرومین باشید و آن‌ها را از یاد نبرید چرا که خیر دنیا و آخرت در خدمت به این افراد است و شکل گیری انقلاب با همت مستضعفان بوده و همواره مقام معظم رهبری نیز بر این پیام امام تاکید ویژه داشتند و شاهد بودیم که این نکته همیشه مورد توجه ایشان بوده و این یک درس بزرگ برای همه ماست.

سید حسن خمینی با اشاره به اینکه این شعار بزرگ نقشه راه ما است یادآور شد: یکی از ضرورت‌های تحقق این مسئله دوری از شعار زدگی و احساسات است. قواعد اقتصادی محتاج تدبیر و عقلانیت است و باید با تدبیر واندیشه و بدور از شعار زدگی به فکر تحقق این مسئله بزرگ باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت وحدت برای تحقق آرمان محرومیت‌زدایی در کشور گفت: رمز پیروزی وحدت و اتحاد همدلی و دوری از کینه‌هاست و باید سینه‌ها را از کینه‌ها بشوییم تا محرومیت را در جامعه ریشه‌کن کنیم.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) ادامه داد: امام همواره تاکید می‌کردند علت ایجاد انقلاب علت حفظ و ادامه آن هم است و این دو علت چیزی نیست که جز اتکا به خدا و وحدت کلمه به دست آید و این وحدت کلمه همان «همه باهم» است.

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی با اشاره به نام‌گذاری امسال افزود: این نام‌گذاری یعنی باید اقتصاد را با فرهنگی در جهت رفع محرومیت عجین کنیم اقتصاد و مشکلات آن چیزی است که مردم را آزار می‌دهد ولی مسئله مهمتر فرهنگی است که باید بر اقتصاد اثر گذار باشد و محرومیت را ریشه کن کند.

سید حسن خمینی با تاکید بر اینکه توانایی مالی فراوان اقتصاد مقاومتی را می‌طلبد بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه با همت و جهت ما در اقتصاد رفع محرومیت صورت بگیرد البته ارتقای تمام شاخص‌های اقتصادی مسئله مهم است که اولویت ما باید بر محرومیت‌زدایی و توزیع برابر امکانات باشد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی با اشاره بر ضرورت وجود همت عالی برای رفع محرومیت در جامعه تاکید کرد: همت عالی عزم ملی می‌طلبد و عزم ملی نیز به وحدت ملی نیاز دارد و وحدت نیز به معنی همت یکایک من و شما است اگر امروز یک انتظار از امام خمینی از خودمان بخواهیم مطرح کنیم این است که خاک پاک محرومان این کشور را مانند اول انقلاب توتیای چشم خود کنیم و نگاهمان به حل مشکلات آنها باشد. این مسئله به مولفه مهم یعنی همت عالی، ‌وحدت ملی و تدبیر وعقلانیت نیازمند است.

وی با یادآوری اینکه ممکن است برخی از افراد با نیات خیر رفتارهایی بکنندکه ما را از هدف دور کند ابراز داشت: امروز جامعه اسلامی بالنده و شاداب به پیش می‌رود ما روزهای سختی را پشت سر گذاشته ایم و اگر بخواهیم به روزهای پشت سر نگاه کنیم جز مشکلات و کینه ها نمی بینیم پس باید به جلو نگاه کنیم و به آینده امید داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز