خبرگزاری کار ایران

ادعای دو مقام عراقی:

مسئولان ایران پیشنهاد گاز در برابر غذا را پذیرفتند

asdasd
کد خبر : ۶۹۱۸۴۳

دو مقام عراقی در گفت‌وگویی مدعی شدند که مسئولان ایران پیشنهاد بغداد برای مبادله گاز در برابر غذا را پذیرفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقام‌های عراق اعلام کردند برای مبادله غذا و انرژی با ایران به دنبال کسب اجازه آمریکا هستند.

دو مقام عراقی امروز -چهارشنبه- گفتند که عراق با ایران توافق کرده است که مواد غذایی عراقی را با  گاز و انرژی ایران مبادله کنند.

بغداد در حال حاضر به دنبال کسب مجوز از آمریکا است که بتواند از ایران گاز و انرژی وارد و از آن در نیروگا‌ههای خود استفاده کند.

آنها هم چنین اعلام کردند برای یافتن جایگزینی برای نفت ایران به زمان طولانی مدت نیاز دارند.

یکی از این دو مقام عراقی در مصاحبه‌ای گفت: مهلت ۴۵ روزه آمریکا برای متوقف کردن صادرات گاز ایران به عراق برای پیدا کردن یک منبع جایگزین کافی نیست. توقف واردات گاز از ایران پس از پایان مهلت آمریکا به عراق بحران جدی برای ما ایجاد می‌کند. ما به زمان بیشتری نیاز داریم. آمریکایی ها کاملا از اینکه ما چقدر به گاز ایران نیاز داریم، آگاه هستند.

همزمان با تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه ایران در هفته گذشته، واشنگتن به عراق  معافیت اعطا کرد تا بتواند انرژی مورد نیاز خود را از ایران وارد کند، اما ایالات متحده گفته است که این معافیت تنها ۴۵ روز دوام خواهد داشت. عراق به شدت برای تغذیه نیروگاه‌های خود به گاز ایران وابسته است.

یکی از این دو مقام گفت که عراق درخواست خود را به ایالات متحده ارائه خواهد کرد تا به آنها اجازه دهد واردات نفت بعد از ۴۵ روز ادامه پیدا کند.

این مقام گفت که ما به ایران پیشنهاد داده‌ایم که در عوض گاز عراق اقلام غدایی به ایران وارد شود و مقام‌های ایران هم این پیشنهاد را پذیرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز